קומונת החיים המשותפים של הצופים בירושלים הקימה מחנה קיץ בבית החולים הדסה עין כרם שבבירה, ובמסגרתו הילדים המאושפזים במחלקות יורדים לגן שבמתחם בית החולים, גן מרים. כל יום התאפיין בפעילויות צופיות אחרות, הכוללות בישול צופי, ניווטים במפה, לימודים ועוד. 

מדובר בקומונה מעורבת של ש"ש (צעירים בשנת שירות) דתיים וחילונים, החיים ביחד ומתנדבים בבית החולים הדסה עין כרם במחלקת ילדים, בכירורגית ילדים ובמיון ילדים.

החניכים עובדים עם הילדים המאושפזים, מעבירים להם פעילויות, משחקים איתם ועושים איתם יצירות ועוזרים להרגיע אותם לפני טיפולים, כאשר גולת הכותרת היא הקמת שבט צופים בתוך בית החולים, שבו עוברת פעם בשבוע פעולה גם בקומות האשפוז לטובת הילדים שלא יכולים לצאת לחצר בית החולים. כל זאת עבור מגוון רחב של אוכלוסיות: חילונים, חרדים, דתיים לאומיים וערבים - וזו למעשה הייחודיות של הקומונה.

מדי יום הילדים משתתפים בפעילות מיוחדת שממתיקה להם במקצת את חוויית האשפוז הקשה במהלך החופש הגדול. כדי שהאווירה בבית החולים תהיה קצת יותר "מחנאית" ו"צופית" הוכנה תפאורה ממש כמו במחנות קיץ, עם שלטי חזות ו"הידעת?".

לסיום המחנה האחרון מתוכנן הפנינג מטורף לכל הילדים המאושפזים, שיכלול מכונות אוכל, ג׳אגלינג, צלם מגנטים, ספר שיתוף חוויות, מוזיקה כיפית והרקדות.