ארגון גשר אשר הוקם בתחילת שנות ה-70 על ידי הרב דני טרופר ופועל לאורך השנים לחיבור וחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים מציין היום 50 שנות פעילות.

האירוע המיוחד צוין ב"ועידת היובל של גשר" אשר התקיימה במרכז מורשת בגין בירושלים והועברה בשידור חי:

בוועידה לקחו חלק בכירי המפלגות השונות המתמודדות לכנסת ביניהם שר המשפטים גדעון סער, שר הדתות לשעבר מתן כהנא, חברי הכנסת אופיר אקוניס, אמילי מואטי, משה ארבל ועוד. זאת לצד אנשי תקשורת, ראשי ערים, פעילים חברתיים ועוד.

האירוע נפתח בדברי פתיחה של מנכ"ל גשר אילן גאל דור:
"50 שנות פעילות מתנקזות לערב מרגש אחד. אירוע היובל הוא הזדמנות טובה להסתכל אחורה על העשייה, ההתמודדות עם האתגרים ולא פחות חשוב, ליהנות מתחושת הסיפוק על התרומה לאחדות ישראל. אך מעבר לכל אלה, זוהי הזדמנות חשובה להסתכל וללמוד על אגרי העתיד, על השינויים שהחברה הישראלית עוברת ועל המקומות והאתגרים עימם תצטרך להתמודד גשר ביובל הבא".

מושבי הכנס 

בפתיחת הכנס הוצג "מדד המתחים של גשר" לשנת 2022, אשר הינו מדד שנתי של הארגון אשר בוחן את השסעים הבולטים בחברה הישראלית ונעשה בשיתוף עם מכון המחקר KANTAR. לאחר מכן התקיים פאנל בנושא המתחים החברתיים "איזה מתח" – בהשתתפות ח"כ אמילי מואטי, אמי פלמור, ועוד.

אחריהם עלו על הבמה ח"כ משה ארבל, אבי גרובר ראש עיריית רמת השרון ומשתתפים נוספים למושב "ארץ עיר" בו דנו בבשורת הערים המשותפות.

לאחריו התקיים מושב חינוך עם דברי פתיחה של שר המשפטים גדעון סער, בהשתתפות כלת פרס ישראל מרים פרץ ובהנחיית מייסד המכון לחקר היהדות והציונות דניאל גולדמן.

ח"כ, והשר לשעבר, מתן כהנא נשא את דברי הפתיחה של המושב בנושא יהדות התפוצות אשר התקיים בהשתתפות הרב עמיחי אליהו ומשתתפים נוספים.

את מושב הסיום פתח ח"כ אופיר אקוניס והוא עסק בעולם התקשורת וב"בדור הסלפי" בהשתתפות אנשי תקשורת מובילים.