עבור קהילות יהודיות רבות באירופה, הבחירות הקרובות למוסדות האיחוד האירופי שייערכו בקיץ הקרוב מהוות קו פרשת מים בכל הקשור למאבקם באנטישמיות ולהמשך קיום אורך חיים יהודי. העלייה המדאיגה בפופולריות של מפלגות פופוליסטיות (מימין ומשמאל), ריבוי התקיפות על רקע אנטישמי שחווים יהודי היבשת בשנים האחרונות ועליית ארגוני BDS, הביאו את יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין להיערך לגיבוש רשימה של קווים אדומים שייקבעו בשיתוף עם קהילות יהודיות מכל רחבי היבשת ויהוו בסיס לדיאלוג עם מפלגות ופוליטיקאים בכירים באירופה.



טיוטה של רשימת הקווים האדומים – ובכללם התחייבות להבטחת חופש דת ופולחן מלאים, אימוץ מלא של ההגדרה הבינלאומית לאנטישמיות של ה – ,IHRA אי צירופן של מפלגות אנטישמיות לממשלות וקריאה לכל המפלגות לקבל החלטות המגדירות את תנועת ה - BDS כאנטישמית ביסודה – נבחנת בימים אלה בקהילות וארגונים יהודיים מכל הזרמים בכל מדינות אירופה, והן תגובשנה למסמך עקרונות מייצג במהלך הכנס השנתי של איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) שייערך ב - 6-7 בנובמבר בפרלמנט האירופי בבריסל. לאחר גיבוש המסמך הוא יוצג כדרישה של יהדות אירופה מכל המנהיגים והמפלגות הפוליטיות המתמודדות בבחירות באירופה על מנת שישולבו במצעי הקבוצות הפוליטיות שהם מתמודדים מטעמן.



יו"ר ה – EJA, הרב מנחם מרגולין, שיזם את המהלך ציין כי "הנוף הפוליטי באיחוד האירופי הולך ומשתנה לנגד עינינו וצפוי להשתנות אף יותר לאחר הבחירות באירופה שייערכו בשנה הבאה. אנו עדים לעליה מטרידה ביותר בתמיכה במפלגות קיצוניות ובשקיעה של המפלגות הגדולות המסורתיות והאיום הנשקף לנו – יהודי אירופה, עולה בהתאם. הקיטוב הפוליטי הזה משפיע על כלל יהודי היבשת – בין אם אתם מזוהים עם ה – EJA ובין אם לאו ועלינו להירתם למאבק משותף. קווים אדומים אלה, כשיחתמו, ישמשו כקריאת השכמה לפוליטיקאים, שעצם עתידה של יהדות אירופה בסכנה. זהו המסר החד והבלתי מתפשר שאנו מגבשים בוועידה בשיתוף עם מנהיגים מהאיחוד האירופי ומחוצה לו".