חג החנוכה כבר בפתח, ורבים מצפים לו בהתרגשות (הילדים) או בכוננות ספיגת קלוריות מהסופגניות והלביבות הידועות לשמצה (המבוגרים). בצד הקסם שנלווה לסיפורי ניצחון האור על החושך, הילדים מצפים לקבל מהוריהם דמי חנוכה - מתנה או כסף. סקר של עמותת חסדי נעמי מגלה היכן מתגוררים הילדים שיקבלו הכי הרבה כסף מהוריהם, מי מההורים ישקיעו יותר מ־150 שקל על מתנה לחג ועוד.
ובכן, הילדים יכולים להיות רגועים: לפי הסקר שערך עבור חסדי נעמי מכון המחקר Zeta Tools בקרב מדגם מייצג של 400 הורים, 63% מהם יעניקו לילדיהם דמי חנוכה או מתנות לחג. 72% מהחרדים, 60% מהחילונים ו־73% מבעלי ההכנסה הגבוהה ציינו שייתנו דמי חנוכה או מתנות, לעומת 41% מבעלי ההכנסה הנמוכה.
מפילוח לפי אזור מגורים עולה כי 73% מתושבי השרון וירושלים ייתנו דמי חנוכה. נתון דומה עולה גם בקרב תושבי הצפון (72%), ואילו הסיכוי שילדי המרכז והדרום יקבלו דמי חנוכה מעט נמוך יותר - 65% ו־62% בהתאמה. כמו כן, ברוב האזורים הילדים יקבלו מתנה ולא כסף.

51% מההורים שציינו שיכבדו את ילדיהם במתנות או בדמי חנוכה, ישקיעו עד 150 שקל לילד, ואילו 49% ישקיעו סכום גבוה יותר. כמו כן, 24% מהנשים ומהאקדמאים שייתנו דמי חנוכה או מתנות, ישקיעו יותר מ־200 שקל לילד, לעומת 22% מהגברים והלא אקדמאים. עוד עולה מהסקר כי 51% מתושבי הצפון שיחלקו דמי חנוכה או מתנות ישקיעו יותר מ־150 שקל. מיד אחריהם ברשימה ניצבים ההורים בירושלים (50%), בשרון (47%), במרכז ובדרום (45% ו־44% בהתאמה).
את הסקר ביצעה חסדי נעמי במסגרת קמפיין המונים לגיוס דמי חנוכה עבור בני נוער נזקקים. קמפיין הגיוס עלה באתר האינטרנט "גיוסים לקהילה", ובעמותה קוראים לציבור להיכנס לאתר ולהירתם לקמפיין. "זו הזדמנות לסייע לנזקקים לא רק במוצרי הישרדות", מציינים בעמותה.