יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט התייחס הבוקר (שלישי) להאשמות נגדו לפיהן הוא אחראי להרג 102 לבנונים בכפר קנא. כפי שפרסם העיתונאי רביב דרוקר בטוויטר.

לאחר ההאשמה של דרוקר, ענה לו בנט בפייבוק: "אני זוכר היטב איפה הייתי בלילה ההוא ב96. הייתי עם החיילים שלי, בעומק לבנון, מול האוייב. 
איפה אתה היית דרוקר באותו ערב?"



בנאום בוועידת סחר חוץ במלון הילטון בתל אביב, אמר בנט: "בימים האחרונים יצאתי להגנת לוחמי גבעתי, לאחר שדובר על פתיחת חקירה פלילית נגדם על תפקודם תחת אש לאחר חטיפת הקצין הדר גולדין על ידי חמאס. קבעתי באופן ברור: לגבורה לא תהיה חקירה. ללוחמי גבעתי מגיע צל״ש ולא עורך דין".

השר הוסיף: "לאחר שהבעתי עמדתי זאת, החל קמפיין מתואם ומתוזמר נגדי על אחריותי כמפקד לכאורה לטבח בכפר קאנא לפני 19 שנה. אני לא מתכון להגן על עצמי פה. באביב 96' אכן יצאתי ללבנון כדי להגן על תושבי הצפון ובמשך שמונה יממות יחד עם עשרות לוחמיי עשינו בדיוק את זה. לא אתנצל על זה, אני גאה בזה. רעי לנשק עושים את העבודה ואומרים את האמת. גיליתי מחדש את ערך הרעות שאינו תלוי בברית פוליטית אלא בברית של דם ויזע בין לוחמים ואני מודה להם על כך". 

"אין לי בעיה", אמר בנט, "תמשיכו לתקוף אותי על מה שעשיתי במגלן, אפשר גם לחזור אחורה לסיירת מטכ"ל ולהמציא עוד סיפורים על פרשיות גילוח וצחצוח. אני בטוח שיש מי שעובד על זה בדקות אלו ממש. תתקפו אותי כמה שאתם רוצים, אבל את לוחמי גבעתי למען השם תעזבו בשקט".

בנט הביע תמיהה על כך שיש מי שמשקיע את מירב זמנו, מרצו ועטו המושחז כדי להכפיש את שמם של "הלוחמים האמיצים ביותר בעולם עם ערך הרעות שאין כמוהו בעולם". "מי שעושה זאת ללוחמי צוק איתן", אמר השר,  "יש לו עולם מוסרי מעוות ולא היה מעולם בשדה הקרב ואינו ראוי לקורבן שאותם לוחמים מקריבים בשבילו, גם אז, גם ברגעים אלו ממש בגבולות מדינת ישראל".

"תתעסקו איתי. תעזבו את לוחמי צוק איתן. תנו להם צל"ש ולא תביעה, תנו להם כבוד ולא עורך דין. תבקשו מהם סליחה, כי עשיתם להם עוול גדול. גמלתם רעה תחת טובה לבנים האמיצים שלנו", סיים בנט את דבריו.