מאות פעילים של מפלגת העבודה התכנסו הערב (רביעי) באודיטוריום קיבוץ שפיים, להצגתה הרשמית של רשימת העבודה לכנסת ה-20. בכנס נאם יו"ר המפלגה יצחק הרצוג, שהציג את המועמדים שנבחרו בפריימריז תחת הכותרת: "מהפך 2015: הנבחרת". הרצוג אמר כי רשימת מפלגת העבודה היא "ההנהגה הבאה של מדינת ישראל".



הרצוג החמיא לרשימה של מפלגתו ואמר כי: "זו נבחרת דינמית, עתירת עשייה וניסיון וחדורת נחישות שלא זכורה לי שנים רבות במפלגת העבודה. זו תמונה של נבחרת שכוללת את כל המגזרים בישראל, יהודים וערבים, בני מושב ובני קיבוץ, צעירים ומבוגרים. זו נבחרת נקיית כפיים. זו נבחרת רעבה, רעבה לשינוי", אמר הרצוג.
 
"מעולם לא הייתי גאה כמו שאני מרגיש היום, שיש לנו את הנבחרת הכי טובה",הכריז, תוך שהקהל קורא - "ביבי הביתה", "עד לא מכבר לא התייחסו אליי ברצינות. כשהעזנו להגיד מהפך, אתם זוכרים? היום אני מבטיח לכם שכולם יודעים שאת רוחות המהפך אי אפשר יותר לעצור".


יו"ר מפלגת העבודה המשיך ואמר כי "העם דרש צדק חברתי - והעם יקבל צדק חברתי" ובהמשך קרא למועמדים בזה אחר זה אל הבמה על פי סדר היבחרם. 

אחריו עלתה לנאום שותפתו לראשות "המחנה הציוני" המשותף, ח"כ ציפי לבני ואמרה כי "יחד נהפוך בחירות מיותרות לבחירות גורליות והיסטוריות, להרים את הראש מהייאוש. היום האמונה הפכה למציאות והייאוש התחלף בתקווה".
 

יחימוביץ' ושפיר חוגגות ניצחון. צילום: פלאש 90
 
"לפני חודש, עמדתי מול הציבור ואמרתי בלב שלם שאני מאמינה שיצחק הרצוג צריך ויכול להיות ראש הממשלה הבא", אמרה לבני, "הרצוג יהיה ראש הממשלה הבא כי הוא ראוי להנהיג את המדינה, כי יש לו את היכולת והכוח הפנימי ללכת ביחד ולהנהיג את מדינת ישראל".

"החל מהערב אנחנו שמים את המילה אני בצד, והחל מהערב זה אנחנו זה אנחנו המחנה הציוני מול הימין הקיצוני, על זה הבחירות ואנחנו הולכים לנצח", אמרה לבני ובזאת חתמה את נאומה.
 
למרות האווירה החגיגית במקום, אומר למעריב אחד הפעילים הוותיקים בעבודה: "אין ספק שמדובר באירוע לחגיגי, כשלראשונה מזה 15 שנים יש לנו סיכוי אמיתי להרכיב ממשלה - אבל כולם מבינים שעם כל הכבוד לצעירים, לנשים ולשמות החדשים שהרשימה שלנו מתהדרת בהם, למשוריינים שעוד לא נחשפו יהיה משקל גדול מאד ברשימה".