דרמה במפלגת חד"ש:   יו"ר המפלגה מוחמד ברכה,  שהודיע לאחרונה כי בכוונתו לפרוש מהכנסת אך חזר בו כדי  לעמוד בראש רשימה ערבית מאוחדת, הודיע היום (שבת) בוועידת  חד"ש בנצרת כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד על המקום הראשון במפלגה. הודעה דומה מסר גם ד"ר אפקו אגברייה שהודיע כי לא יתמודד על כהונה נוספת.



 על תפקיד יו"ר חד"ש יתמודדו היום עורך הדין ומזכיר חד"ש איימן עודה ועורך הדין סמאח עיראקי.  כמו כן תידרש ועידת חד"ש לאשר ברוב של שני שליש את המשך כהונתו של חבר הכנסת דב חנין , מוותיקי המפלגה, בשל סעיף בתקנון לפיו חבר כנסת שכיהן מעל מספר מסוים של קדנציות חייב אישור מחודש של הוועידה. 



אם מועמדותו של חנין תאושר, הוא יתמודד למקום השני ברשימת המפלגה  מול נבילה אספניולי, שנבחרה בבחירות הקודמות במקום החמישי . בתוך כך מתכנסת היום גם ועידת בל"ד בנצרת, ואף היא אמורה לבחור את נציגי המפלגה לכנסת. 

בועידת המפלגה היום התייחס חבר הכנסת זחלקה להקמת מפלגה ערבית מאוחדת:  "היעד הוא הקמת רשימה משותפת, בהסטוריה של העולם הערבי כולו, לא היתה אחדות קומוניסטית איסלאמית ולאומית, יום אחד עוד ילמדו את השיעור הזה. בל"ד מניפה את הדגל וקוראת יומם וליל להקמת רשימה, לפני שהתחלנו לדבר על זה איש לא הסכים לזה, חלקם אפילו התנגדו. למרות הכל הקשימה תוקם, נכון שהיו קשיים והבחירות הפתיעו אותנו. הרשימה המשותפת היא כמו ילד רך שיש לאפח אותו עד שיעמוד בזכות עצמו. זה לא הולך להיות פשוט וצריך לדעת איך מנהלים את זה". 

 הרשימה תוקם למרות הקשיים. ח"כ זחלקה היום בוועידת בל"ד. צילום: יח"צ