ועידת מרצ תתכנס היום (שני) כדי לבחור את רשימתה לכנסת ה-20. על מקומות 6-2 מתמודדים חברי הכנסת המכהנים אילן גילאון, מיכל רוזין, עיסאווי פריג' ותמר זנדברג וכן חברי הכנסת לשעבר אבשלום (רבו) וילן ומוסי רז. 



עוד במתחרים: מנהל בצלם ארה"ב לשעבר ובן זוגה של זנדברג אורי זכי, חברת מועצת העיר תל-אביב עו"ד גבי לסקי וד"ר רון שביט, מומחה לפסיכולוגיה פוליטית. 



ח"כ פריג', המתמודד תחת הסיסמה "שונה ושווה", הגיע לפני שנתיים למקום השלישי בפריימריז, אחרי אילן גילאון וניצן הורוביץ. הוא ינסה להתקדם למקום השני, שהתפנה עם עזיבתו של הורוביץ. פריג' פנה לחברי הוויעדה בקריאה להוכיח שבמרצ מועמד ערבי יכול להיבחר במקום גבוה ללא שריונים. 



"אני מבקש את תמיכת חברי הוויעדה, כדי לחזק את הייחודיות של מרצ כמפלגה שמאפשרת שותפות יהודית-ערבית אמיתית, לא רק בתוכן אלא גם ברשימת הכנסת", אמר פריג', "האומץ של מרץ מתבטא גם בהיותה מפלגה שמאפשרת שותפות זו ברשימתה ובהנהגתה". 



המועמדים שיתמודדו היום על מקומות נוספים ברשימה הם אלה: הרב אהוד בנדל, עידן למדן, רויטל לן כהן, אבי דבוש, ויוי וולפסון, דליה שטיינר, איתי סבירסקי, יצחק צויזנר, דוד קשני, רוברטו דלה רוקה, סמדר אהרוני, ניר להב, לורה וורטון, תום דרומי וטל גרישפן.



רשימת מרצ כוללת שריון לנשים במקומות 4,6,9, נוסף ליו"ר גלאון. הסקרים מנבאים למפלגה שישה מנדטים.