רשימת "המחנה הציוני" הציגה היום (שני) את המועמד שלה לתפקיד שר הביטחון - האלוף במיל' עמוס ידלין, שלא יופיע ברשימת המפלגה, אלא יהיה מועמד חיצוני, באם יצחק הרצוג יהיה זה שירכיב את הממשלה.



כזכור, הבוקר הודיע שאול מופז כי לא יצטרף לרשימה, שחיפשה מועמד ביטחוניסט כבר תקופה ארוכה.  "אני מגיע מבית ציוני והמחנה הציוני הוא מקומי הטבעי", אמר ידלין במעמד הצגתו. "בטחון ישראל מבוסס על צה"ל חזק, אך גם בעל ברית אסטרטגית אמיצה עם ארה"ב. המזרח התיכון נמצא בשנים האחרונות בחוסר יציבות קיצוני המחייב ראייה אסטרטגית".



הרצוג אמר על הבחירה בידלין: "עמוס הוא מהקברניטים המשפיעים במערכת הביטחון בעשורים האחרונים. הוא הוכיח את עצמו כלוחם נועז, אמיץ ואחראי, המשלב תעוזה עם תבונה מדינית. זכיתי יחד עם לבני לראות אותו בפעולה כראש אמ"ן. ידלין בעל היכרות עמוקה עם האתגרים הביטחוניים במיוחד בימים אלה של תהפוכות בכל האזור. ידלין יהיה מועמדנו לתפקיד שר הביטחון".
 

ידלין שירת בעברו כסגן מפקד חיל האוויר ועמד בראש מחלקת התכנון בחיל האוויר. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון, ובעל תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד.