"הפוטנציאל שלנו הוא בין 13 ל-15 מנדטים. אני מקווה שבבחירות הקרובות תיווצר ההזדמנות ואנחנו נהיה הגוש שיחסום את דרכו של נתניהו לשלטון", כך אומר הבוקר (שישי) בראיון למעריב אונליין חבר כנסת אחמד טיבי, לאחר ההסכם שהושג להקמת רשימה ערבית משותפת.
 
ח"כ טיבי (תע"ל) יוצב במקום הרביעי ברשימה שתוצג היום בצהריים באופן רשמי במסיבת עיתונאים בנצרת. לדבריו מדובר בבשורה היסטורית למגזר הערבי בישראל. "שמנו את חילוקי הדיעות ואת האגו בצד והעדפנו לקדם את האינטרס של כלל הציבור הערבי. זאת עובדה. כולנו עשינו ויתורים וכולנו הרווחנו מכך", אמר ח"כ טיבי, והוסיף: "חובה לציין עובדה אחת חשובה. אביגדור ליברמן, שיזם את אחוז החסימה כדי לא לראות אותנו בכנסת, רואה כעת לנגד עיניו גוש ערבי גדול בכנסת בשעה שהוא עצמו מתקרב לאחוז החסימה. כבר כעת ברור שהסיעה שלנו בכנסת תהיה יותר גדולה מהסיעה שלו".
 
טיבי הדגיש כי הקמת הרשימה הערבית אינה מבטל את ההבדלים האידואולוגיים בין הזרמים השונים בתוכה: "ישנם זרמים בחברה הערבית. זרם לאומי וזרם איסלאמי. בתוך שני הזרמים האלה יש מפלגות בעלות הדגשים שונים. יש הדגש קומוניסטי כמו חד"ש. יש דגש לאומי דמוקרטי כמונו. יש פן ערבי כמו בל"ד ואסלמי כמו רע"ם. אף אחד לא מוותר על תעודת הזהות שלו וישמור על הייחוד שלו בתוך הבלוק. המוסדות שלנו ימשיכו להיות עצמאיים אבל נפעל כגוף אחד במטרה להביא כמה שיותר מצביעים לקלפי".

טיבי העריך כי הקמת הרשימה הערבית המאוחדת תביא לגידול ניכר בשיעור המצביעים לכנסת במגזר הערבי. "להערכתי נראה בבחירות הקרובות הצבעה ערה במגזר הערבי שעשויה להגיע לאחוז השתתפות גבוה של בין שישים לשבעים אחוז".
"התפקיד שלנו כעת הוא לנייד את ציבור המצביעים הערבי הגדול לקלפי. צריך לזכור שאלה שמחרימים את הבחירות הם אחוז קטן, בין 12 ל-14 אחוז. האחרים לא הגיעו להצביע בבחירות הקודמות הן מתוך אדישות, הן מתוך תסכול והן מחוסר אמון בהנהגה. אנחנו ננסה כעת לשכנע אותם שההצבעה שלהם תשפיע כעת יותר מ אי פעם שכן מי יכול לשים על השולחן את הנושאים של המגזר אם לא אנחנו, אם לא הח"כ הערבי שחי את הכאב, מצוקה והקיפוח".
לראשונה תמצא את עצמך ברשימה אחת עם חבר כנסת יהודי. איך אתה מרגיש עם זה?
דב חנין הוא חבר שלי. הייה תמיד תענוג לעבוד אתו בכנסת ויהיה תענוג גדול עוד יותר לעבוד אתו ברשימה אחת שכן הוא פרלמנטר מעולה ומצויין".
כמה מנדטים תקבלו?
הפוטנציאל שלנו הוא בין 13 ל-15 מנדטים. אני מקווה שתווצר ההזדמנות שנהיה הגוש שיחסום את דרכו של לנתניהו לשלטון. 
האם תמליצו לנשיא המדינה על יצחק הרצוג כראש ממשלה?
כשנגיע לגשר נחצה אותו אבל אין ספק שאנו מעוניינים להפיל את נתניהו ואת שלטון הימין. נבוא בדברים עם הרצוג ובוודאי שיש לנו שורה של דרישות תמורת תמיכתנו.
אם הרצוג ירכיב את הממשלה אתם רואים את עצמכם חברים בקואליציה או אפילו שרים?
חברות בממשלה היא השתתפות באחריות קולקקטיבית לכן לא נהיה שם. לא נוכל לשאת באחריות קולקטיבית להפצצת עזה או לבנייה בהתנחלויות בלוק חוסם זה משהו אחר. זה תולדה של הסכם שהתוצאה שלו היא הטבות למגזר הערבי כמו שהיה בממשלת רבין ב-1992.
איזה דגל תניפו בבחירות. לאומי או חברתי?
הדגל שלנו הוא אזרחי וחברתי. רוב הזמן אנחנו עוסקים בזה ולא נשנה את טעמנו בעניין אבל כמובן שלא נברח מהזהות הלאומית שלנו. היא מאוד חשובה לנו.