יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, תקף את נסיעתו של נתניהו לוושינגטון באירוע שבתרבות הבוקר במודיעין ואמר כי "בשביל נאום בחירות אחד נתניהו הורס את היחסים האסטרטגיים שלנו עם ארה"ב".

"קולה של ישראל בסוגיה האיראנית חייב להישמע בקול רם וברור אבל במקרה הזה קורה ההפך", אמר לפיד, "אילו הסוגיה האיראנית הייתה מדריכה את נתניהו, כפי שהוא אומר, הוא היה נוהג אחרת ופועל בתיאום עם הבית הלבן".
באירוע בהנחייתה של אשת התקשורת דליה נוימן סיפר שר האוצר לשעבר כי הוא שוחח עם בכירים אמריקניים ואמר כי "הם מזועזעים. ההתנהלות סביב הנאום בקונגרס מנוגדת לכללי הפרוטוקול ולכללי הנימוס". "נתניהו מכיר את היחסים עם האמריקאים, הוא מכיר את הפרוטוקול הוא מכיר את היחסים בזירה הבינלאומית, אם הוא החליט לשבור את כל זה בשביל לנאום בקונגרס שבועיים לפני בחירות  זה יכול להיות רק מסיבה אחת: מפני שהוא חושב שזה יעזור לו בבחירות בישראל גם במחיר של נזק ליחסים האסטרטגיים עם ארה"ב", אמר יו"ר מפלגת יש עתיד.
 

לפיד הוסיף כי "הבית הלבן הוא המוסד איתו אנחנו מקיימים את הקשר היום יומי, נשיא ארה"ב על פי החוק האמריקאי הוא המפקד העליון של הצבא, הנושאים הביטחוניים צבאיים מתנהלים ביום יום מול הבית הלבן, הבית הלבן הוא זה שלמעשה מנהל את המו"מ מול האיראנים. היחסים האסטרטגיים עם ארה"ב הם חשובים לביטחונה של מדינת ישראל. זה נזק שייקח זמן לשקם."