הקוטביות בחברה הישראלית נראתה היום (שלישי) בחלקיה השונים של תל אביב - קרית הממשלה במרכז העיר, שוק התקווה בדרומה ומרכז שוסטר ברמת אביב ג' שבצפונה.



תוצאות הביניים של הקלפי הנודדת של "מעריב" מראות כי הליכוד הוא זה שמקבל את מרבית הכוח, כשמאחוריו נמצא המחנה הציוני, יש עתיד עם יאיר לפיד זוכה לכמות שמזכה אותה במקום השלישי, ואחריהם נמצאים הבית היהודי, עלה ירוק (שאף עקפה את מרצ) וגם עוצמה יהודית קיבלה קול אחד.  
 

האזרחים כבר לא מאמינים: "בחירות מיותרות, שום דבר לא יביא שינוי"

הקלפי הנודדת של מעריב שיקפה את התחושות של רבים בציבוריות הישראלי, בעיקר צעירים, ביטויים שאינם מאמינים כבר לאף אחד. ביטויים כמו "מה שהיה יהיה", "כולם שקרנים", "רוצים שינוי אבל זה לא יהיה", היו חלק מהאימרות ששמענו במרכז תל אביב.

התחנה הראשונה של הקלפי הנודדת היתה בבוקר (8 וחצי בבוקר), היתה ברחובות קפלן פינת דרך בגין. רבים מיהרו למשרדי הממשלה ונראו טרודים, כשרוב והצעירים היו ספקניים ביותר ורובם אפילו לא טרחו להצביע: "מה זה ייתן, הרי שום דבר לא יעזור".

הדור הוותיק יותר התאפיין בהצבעה מסורתית רבת שנים, איתן אלון מרמת גן אמר: "ביבי במקום הראשון אצלי, הליכוד תמיד הוביל אצלנו. נעם פרחי (70), גמלאי יוצא בולגריה המתגורר בת"א אמר: "אני יותר בצד שמאל של המפה. צריך שינוי בתחום הלכלכלי והחברתי". אורית, גם כן תושבת תל אביב הביעה סקפטיות ואמרה: "אני לא מרגישה שאנחנו בידיים טובות ושיש הנהגה שמסוגלת לתת את מה שאנחנו צריכים". לירן, בן 30 מתל אביב אמר: "צריך לשנות, אבל הגישה צריכה להיות יותר לימין. אולי צריך לחזק את הליכוד".
דן מכפר יונה נשמע חסר אמונה: "אני מרגיש אדישות רבה אצלי. נראה שמה שהיה יהיה יותר גרוע. מערכת בחירות עם הרבה לכלוכים בין הפוליטיקאים, במיוחד הדור הצעיר. אני לא רואה כרגע אלטרנטיבה".
סיגל רוזליו אמרה: "הבחירות האלה מיותרות, יכלו להשקיע את הכספים בנושאים חברתיים. אם לא יהיו הפתעות, אצביע למשה כחלון והוא יסתמן כהפתעת הבחירות. הוא עשה כבר בסלולר וגם צריך לחזק את הימין. 
ניקולאי גוביצ'נקו (54, תל אביב), התייחס דווקא לחקירות בישראל ביתנו אמר: "צריך לשאול מדוע עכשיו פותחים בחקירות לפני הבחירות, כבר 15 שנים מדברים עליו. דווקא עכשיו לפני הבחירות?".  על המצב עצמו אמר: "הכל פה עלה, הדלק, האלכוהול והסיגריות, לאנשים אין כסף. מתוך עשרה עסקים שפותחים, תשעה נופלים. העיקר שיהיה כבר טוב כאן". עובר אורח נוסף אמר בציניות: "נראה לי כבר שכל הכנסת בכלא, כולם שקרנים".

סגן השר אקוניס הצביע: "יש מאבק וזה מאתגר אותי"

במהלך ההצבעה הגיע לאיזור סגן השר אופיר אקוניס, שהצביע גם כן ונשמע אופטימי: "ההרגשה טובה מאוד, יש מאבק, אבל המאבקים מאתגרים אותי. כל מי שרוצה ממשלת ליכוד חייב להצביע ליכוד". אקוניס המשיך ואמר: "הטענה שרק כחלון הוריד את הסלולר זאת גניבת דעת. הליכוד עמד מאחוריו ואני הובלתי את הליכי החקיקה". לאחר מכן התייחס למאבק מול המחנה הציוני ואמר: "מי שרוצה קווי 67' שיצביע למפלגת העבודה הפוסט ציונית. אני מצביע הפעם בשקיפות לליכוד". 
מקרית הממשלה עברנו ללב שכונת התקווה, שם האווירה היתה לוהטת יותר. בעלי באסטות ומרבית ההולכים ושבים, שגדלו על הליכוד, ממשיכים לשמור אמונים. אחד מבעלי הדוכנים אמר: "רק ליכוד, רק ביבי, רק שרה". חלקם אף אמרו: "כדאי לו שיבוא לשוק, שייראה כמה הוא מלך פה".

אלי משורר, שהגיע לקניות ואמר: "הלוואי וביבי יוביל שינוי. לא היה לו כוח וצריך לתת לו אותו. אין תחליף לזה.". קונה נוסף אמר: "כחלון היה צריך להתמודד בליכוד ולא להתמודד עצמאית". עוברת אורח אחרת אמרה בחיוך: "אני מצביעה רק לבעלי".
משה, תושב ותיק  סיפר: "גדלתי על הליכוד, אני חי כאן, אבל אני תמיד אצביע ליכוד. יפה, משכונת התקווה אמרה: "כולם על הפנים, זה נבלה וזה טרפה".
משה מגר, שאחיו צדוק היה מסמלי בני יהודה בשנות הלא הותיר ספק: "גדלנו על בגין שהיה בן בית בשכונה, לא נעזוב את הליכוד". 
חיים, מצביע נוסף הוסיף: "ההתלבטות שלי היא בין כחלון לעבודה, חשוב לי שיורידו את המחירים". שושי אמרה: "רק עלה ירוק, שיהיה אפשר לעשן פה סוף סוף גראס בצורה חופשית". יוסי הסביר מדוע הוא מצביע לליכוד: "ביבי לא טוב מבחינת הכלכלה, אבל מבחינה בטחונית, זה האיש. אין אחר". מתי, שמתגוררת באיזור אמרה: "אני מצביעה רק לכחלון. שילמתי 2200 שקל עבור הטלפונים והיום אני משלמת 200 ש"ח בלבד, חיסכון גדול ששווה לתת לו צ'אנס". שושנה , תושבת ותיקה, ביקשה להצביע ובניגוד לרוב אמרה: "אני מצביעה להרצוג. לי חשוב יותר שידאגו לאנשים שיגמרו את היום".
לאחר מכן הגענו לרמת אביב ג' , מרחק רבע שעה נסיעה. שם פגשנו את חיה שאמרה לנו: "יותר מ-90 אחוז נגד ביבי, חלק מהם מתלבטים בין העבודה ללפיד, אבל אני אצביע לעבודה כדי להצביע לנתניהו". מצביעה נוספת אמרה: "העיקר לא ביבי".

התוצאות ההתחלתיות: 
 
ליכוד 53
 
העבודה 39
 
יש-עתיד 15

הבית-היהודי 8

עלה ירוק 6

מרצ 5

כולנו 5

שס 4

ישראל-ביתנו 3

יחד 3

יהדות-התורה 2
 
עצמה-יהודית 1

פתק-ריק 1

סה"כ: 145