האם זו הקריירה הפוליטית הקצרה ביותר שידעה הפוליטיקה הישראלית? בעקבות הסערה שהתחוללה במפלגת הבית היהודי ובציונות הדתית נגד שריונו של כדורגלן העבר, אלי אוחנה, בעשירייה הראשונה ברשימת הבית היהודי לכנסת, החליט אלי אוחנה שלא להגיש את מועמדותו.

בעקבות הודעתו של אוחנה, הודיע חבר הכנסת, זבולון כלפה, כי הוא חוזר בו מהתפטרותו מהרשימה. כלפה אמר: "ההחלטה של אוחנה מתבקשת, השיריון גרם לכעס ומרמור ענקיים. התוצאה היתה פגיעה בבית היהודי ואני שמח שתוך 48 שעות העניין הסתיים כפי שהסתיים.
 
"כולנו צריכים להסיק לקחים מהמקרה ובראש הראשונה קבלת ההחלטות במפלגה צריכה להיות בעבודת צוות. אני שמח שבסופו של דבר האמת ניצחה".

בהודעה שפירסם אוחנה נאמר: "פניתי אתמול בלילה ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בבקשה שלא להצטרף לרשימת הבית היהודי לכנסת. לא צפיתי את הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות הצטרפותי לחיים הפוליטיים, ואיני מרגיש שבשלב זה בחיי אני בנוי לכך".

עוד נכתב בהודעתו של אוחנה: "שמחתי מאד כשנפתלי בנט פנה אלי, והצטרפתי למפלגה מתוך רצון גדול לתרום ולעזור לחלשים בחברה, אך ראיתי מאז יום אחרי יום מתקפות חוזרות ונשנות כלפיו וכלפי, מתקפות שפגעו בי ובמשפחתי למרות כוונותי הטובות -  ואין לי שום רצון שהשר בנט ובטח לא משפחתי יפגעו בגללי.


"במהלך הלילה, שקלתי שוב את ההחלטה לבקשתו של השר בנט, אך היא כעת סופית, ואני מודה לו מכל הלב על האמון שניתן בי. אמשיך לתרום הן לחברה והן לעולם הספורט מכל מקום שאהיה. אני אוהב את עבודתי כמאמן וכפרשן, ואחזור לשם בשמחה".

בנט: "המהלך היה נכון ואני גאה בו מאוד"

בעקבות פרישתו של אוחנה, פירסם יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, סטטוס בעמוד הפייסבוק שלו, בו כתב: "אלי, אני אוהב אותך. לימדת אותי שיעור חשוב שמעולם לא למדתי מאיש. אחיי ואחיותיי, לפני שלושה ימים הודעתי על הצטרפותו של אלי אוחנה לתנועת הבית היהודי. הרעיון היה לחבר קהלים גדולים וחדשים לתנועה המופלאה שלנו. ידעתי שאני צפוי להתנגדות מבית ומחוץ, כי ככה זה כאשר רוצים לשנות. כבר ביצענו שינויים לא-קטנים בתנועה בשנים האחרונות".

עוד כתב בנט: "לצערי, המתקפה שהגיעה מכל מקום (גם מהתקשורת, גם מתוך הציבור) היתה יותר מדי, גם בשביל איש אמיץ ולוחם כמו אלי. בסקרים שפורסמו אתמול הבית היהודי דווקא התחזק. המהלך היה נכון, אני גאה בו מאד, ומי יודע - אולי מוקדם מדי.  תוך שנתיים עשינו תהליך אדיר, נמשיך בו בעוצמה ובאמונה גדולה. אלי אוחנה הוא ישראלי נפלא שמגלם בסיפור חייו נחישות, התמדה וגאווה לאומית. דווקא ככל שתקפו אותו יותר, למדתי יותר להעריך אותו. בימים האחרונים הוא התכונן לכהונתו כחבר כנסת, סיפר לי שלמד את עבודת הוועדות, נכנס לנושאים כלכליים, קבע עם פעילים, התחיל לעבוד. אני גאה באלי אוחנה וזכיתי בחבר נפלא, הכנסת איבדה נציג של העם".
 
על הביקורות שספגה המפלגה בראשותו בימים האחרונים, כתב בנט: "הבית היהודי כבר מזמן נפתחה לכל עם ישראל. הדיון הזה נגמר. כשיש לנו ברשימה חילונית במקום הראשון, הרב אלי בן דהאן אחריה, ולאחריהם את ינון מגל ורונן שובל, כשיש לנו אנשי צבא, כשיש לנו אשכנזים וספרדים, נשים וגברים, צעירים ומבוגרים - החזון כבר מתממש. זה לא פוטר אותנו מלעשות חושבים כציבור, וממני כמנהיג ציבור, כי למדנו הרבה השבוע. ומאלי - למדתי שיעור גדול באהבת ישראל, ובצניעות של איש גדול.

השיריון שהוביל לסערה
 
הניסיון הלא מוצלח של בנט לשריין את אוחנה עורר מרד בסיעת הבית היהודי, שבעקבותיו אף הודיע ח"כ זבולון כלפה, נציג "תקומה" ברשימה, כי הוא פורש מהרשימה וקרא לשאר חבריו מ"תקומה", ללכת בעקבותיו.

אחד מחשובי הרבנים של הציונות הדתית, הרב אלי סדן, ראש המכינה הקדם צבאית בני דוד, אף הודיע כי יעבור מישיבה לישיבה ומתלמיד לתלמיד, כדי לקרוא להם שלא להצביע לבית היהודי. בנט מיהר להפגש עם הרב סדן, אלא שזה לא חזר בו מהודעתו.

בישיבת סיעה סוערת שהתקיימה שלשום, הטיחו חברי כנסת מהמפלגה דברים קשים בבנט. גם יו"ר הסיעה, איילת שקד, הביעה התנגדות לשיריון המוצע לאלי אוחנה, באומרה כי המהלך פוגע לא רק במצביעים הדתיים במפלגה והוסיפה: "גם המטה החילוני מזועזע מהבחירה והשריון פוגע גם במצביעים החילוניים שלנו".

למתקפה הצטרפה גם ח"כ שולי מועלם רפאלי, שאמרה לבנט:" שנתיים שכבנו בשבילך על הגדר וזו הטובה שאתה מחזיר לנו?". ח"כ ניסן סלומיאנסקי הציג מסרונים שהוצף בהם ובהם מחאה על מינויו של אלי אוחנה. ח"כ אחר אמר: "חבל שלא דפקנו על השולחן כשמינית את ינון מגל".

במהלך הדיון דרשו חברי כנסת להציב את אוחנה רק במקום ה-17 ברשימה ולא בעשיריה הראשונה. ההתקוממות בסיעה באה על רקע מתקפה חריפה נגד בנט בעמוד הפייסבוק שלו, כשמאות גולשים שמו ללעג את החלטתו והביעו עליה מחאה חריפה.בנט השמיע תחילה קולות של נחישות ואף יצא עם אוחנה לסיור במרכז ירושלים.