בני בגין חוזר לליכוד. בישיבת מזכירות הליכוד היום (חמישי), הפתיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו והציע את שיריונו של בנו של מנחם בגין, למקום ה-11 ברשימת המפלגה לבחירות לכנסת ה-20. כזכור, התכוון נתניהו לשריין במקום הזה אישה.



השר לשעבר, שפרש מהחיים הפוליטיים לפני הבחירות הקודמות, שובץ במקום ריאלי. במקום ה-23 שוריינה ענת ברקו. ההודעה התקבלה על ידי חברי מזכירות הליכוד בתשואות רמות ובמחיאות כפיים, ואושרה בהצבעה בפה אחד.


ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות השיריון: "אני שמח מעומק ליבי שבני בגין נענה להצעתי להצטרף לרשימת הליכוד. בגין הוא פטריוט ישראלי וציוני בכל רמ"ח אבריו, הוא מסמל את הליכוד, שורשיו וערכיו והוא מחוייב עמוקות לעתיד המדינה ולביטחונה. בשנים שבהן כיהן כשר בממשלתי סייע לי לקבל כמה מההכרעות החשובות לביטחון ישראל. חזרתו לחיים הציבוריים מהווה תרומה עצומה לליכוד, למדינה ולעם כולו.

"שמחתי מאוד גם על ההסכמה המוחלטת בתנועת הליכוד, להצטרפותה של ד"ר ענת ברקו. ענת היא אדם ערכי, חוקרת מוערכת, סא"ל במיל' בצה"ל ואישה שביטחון ישראל מעסיק אותה ועומד לנגד עיניה במשך שנים רבות. דר' ברקו מחוייבת מחוייבות עמוקה לערכים הלאומיים והציוניים שאנו מאמינים בהם ולביטחונה ועתידה של מדינת ישראל".

מהליכוד נמסר: "ההההחלטה לשריין את בני בגין לצידה של ד״ר ברקו, אשר התקבלה ע״י חברי מזכירות הליכוד בקימה על רגליהם ובמחיאות כפיים שנמשכו דקות ארוכות, מאחדת את כל חלקי הליכוד ונותנת ביטוי רב עוצמה לשורשים הלאומיים העמוקים של תנועת הליכוד".

יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כץ, אמר: "מזכירות הליכוד קיבלה את ההחלטה הנכונה. בני בגין הוא הליכוד האמיתי. הרשימה הסופית של הליכוד היא רשימה מצויינת, מגוונת ומייצגת את כל חלקי העם. יחד ננצח בבחירות ונמשיך להוביל את מדינת ישראל".

מאחורי המהלך להחזרתו של בגין לליכוד עמד שר הביטחון, משה בוגי יעלון. הוא קיים שיחה ראשונה עם בגין ביום שני השבוע, ולפי מקורבי יעלון, השיחה הייתה קשה ולא העלתה דבר. אתמול בוגי ניהל שיחה נוספת עם בגין, ורק הבוקר השיב בגין בחיוך והודיע כי מוכן להיות מועמד ברשימת הליכוד לכנסת. מקורבי שר הביטחון אומרים כי נתניהו ליוו את התהליך וכשבוגי יעלון בא אליו עם ההצהרה, נתניהו אמר: "לך על זה, זה רעיון טוב". 

חוזר לקדנציה שלישית בכנסת



בגין (72), נולד בירושלים ושירת בחיל השיריון. החל משנת 1988, כיהן כחבר כנסת מטעם הליכוד בכנסת ה-12. למעת התקופה שבה היה שר, שימש בכל שנותיו בכנסת כחבר ועדת החוץ והביטחון. ב-1993 התמודד מול בנימין נתניהו על ראשות הליכוד, והפסיד. עם בחירתו של נתניהו לראש ממשלה בשנת 1996, מונה בגין לתפקיד שר המדע.



 ב־16 בינואר 1997, בעקבות החלטת הממשלה לאשר את הסכם חברון, פרש בגין מהממשלה. לאחר שורה של חיכוכים אידאולוגים עם בנימין נתניהו, ראש הליכוד וראש הממשלה, על התהליך המדיני עם הפלסטינים, ולאחר אישור הסכם ואי, פרש בגין מהליכוד והקים סיעה חדשה בשם חרות - התנועה הלאומית, יחד עם מיכאל קליינר ודוד ראם.
 
בשנת 1999 נכשל בבחירות לכנסת והודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים. בשנת 2008 חזר לבמה הפוליטית כשדורג במקום החמישי בפריימריז הליכוד. הוא מונה לתפקיד שר בלי תיק בממשלה ה-32. ב-2012 התמודד בגין בפריימריז הליכוד, נבחר במקום לא ריאלי והודיע על פרישה מהמפלגה.