שר החוץ אביגדור ליברמן, תקף היום (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו  על חוסר התגובה של ישראל לאירוע בו נהרגו שני חיילים מירי טיל נ"ט על ידי חיזבאללה אתמול. לדבריו, ישראל למעשה מסכימה ל״כללי המשחק״ שמכתיב חיזבאללה ולמחירים שלהם. "זו פגיעה קשה ביכולת ההרתעה של ישראל", כתב בדף הפייסבוק שלו. 
שר החוץ הוסיף: "החיזבאללה מנסה להקים מוצב קידמי ברמת הגולן על מנת שיוכל לפעול שם כמו בדרום לבנון וליצור מציאות שבה פעולות טרור משטחה של סוריה נגד ישראל מתנהלות באופן שוטף, על-פי החלטת החיזבאללה, בהתאם לנוחותו. זו המשמעות המעשית של ההחלטה לא לפעול עכשיו ולא להגיב בצורה תקיפה וקשה נגד מה שעשה החיזבאללה.
לדבריו, מי שאומר שצריך ״להכיל״ את הארוע ולחכות אומר שבפועל ישראל מאפשרת לחיזבאללה לבנות כח גם בגבולנו עם סוריה ולהביא לשם מחבלים וכמויות גדולות של נשק קטלני כדי שיוכלו לפעול נגדנו משם בכל זמן נתון.

"מי שנותן את עזה ואת מבצע 'צוק איתן' כדוגמא", כתב ליברמן, כשהוא מכוון לראש הממשלה, "נותן בדיוק את הדוגמא ההפוכה להרתעה ולמה שצריך לעשות מול ארגוני הטרור". והוסיף: "רק השבוע ראינו את ניסוי הטילים שערך החמאס ובשבועות שלפני כן ראינו את מצעדי החמאס שבהם הם הציגו את כלי הנשק המתקדמים שהם בונים נגד ישראל. זו לא הרתעה אלא עצימת עיניים".

"לתוצאה הזו בדיוק התנגדתי ב'צוק איתן' והיום אנחנו רואים איך אחרי שנים שהחיזבאללה באמת היה מורתע בגלל מה שהוא ספג מישראל במלחמת לבנון ה-2, איך ההרתעה הזו נסדקה בגלל מה שהוא ראה שקרה ב'צוק איתן' ואם לא נגיב גם עכשיו בצורה הנכונה התודעה הזו רק תתחזק ותתקבע אצל ארגוני הטרור, שישראל לא מכריעה את הטרור. כי גם הם יודעים שמילים והצהרות לא מכריעים טרור, אלא רק פעולה קשה ונחושה שממוטטת את יסודות הטרור.
ליברמן חזר על דרישתו לתגובה לא פרופורציונלית: "תגובה ״פרופורציונאלית״ משמעותה שראשי אירגוני הטרור יודעים שיש להם חסינות, שלא הולכים למגר את שילטונם, שלא פוגעים בהתחמשות שלהם, שמאפשרים להם להמשיך לגייס ולאמן מחבלים חדשים. זה מה שקורה היום בעזה וזה רק ענין של זמן עד שהם ישתמשו בכל היכולות האלו ויגררו את ישראל למבצע נוסף, בזמן שלהם יהיה נח. צריך למגר את הטרור,  וזה מתיישר עם היעד שהקהילה הבינלאומית עצמה הכריזה עליו רק לפני כשבועיים בעקבות האירועים באירופה.
עוד כתב ליברמן: "אתמול נאלצה ישראל שוב לסגור שדות תעופה, הפעם בחיפה ובראש פינה, לסגור כבישים ואתרי תיירות ולהפסיק את חיי השיגרה של ישראלים רבים, כששוב מי שמכתיב את העיתוי לכך הוא האוייב. מי שרוצה להכיל את המצב הזה מסכים לכך שאירגוני הטרור הם אלו שיחזיקו בשאלטר של החיים הנורמליים של אזרחי ישראל". 

"אסור להסכים לזה", סיים שר החוץ את דבריו, "אזרחי הדרום, אזרחי הצפון וגם אזרחי ת״א והמרכז לא יכולים להיות בני ערובה של הטרוריסטים ומדינת ישראל לא יכולה להיות בת ערובה של ארגוני הטרור. למדינת ישראל אין את האופציה להיות חלשה מול הטרור.הגיע הזמן להוריד את הכפפות בהתמודדות עם הטרור. חייבים להיות חזקים ולעשות את מה שצריך, גם אם זה קשה, כי אחר-כך זה נהיה עוד יותר קשה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את האירועים הביטחוניים ביחד עם שר הביטחון והרמטכ"ל בתקיפות, באחריות ובשיקול דעת, ואינו מושפע מהצעות חסרות אחריות ומתלהמות, מכיוונים שונים ומשונים. הדיונים בפורומים הביטחוניים והמדיניים, שבהם נשקלות כל האפשרויות שעל השולחן, נשמרים הרחק מעין הציבור ובוודאי שמקומם לא בתקשורת ולא בפייסבוק. ישראל תמשיך להכות בעוצמה בארגוני הטרור בזמן ובמקום הנכונים".