הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, שאול מופז, התראיין הערב (שישי) בערוץ 22 והתייחס להפסקה שלקח מהקריירה הפוליטית, עם החלטתו שלא להצטרף למפלגת "המחנה-הציוני", בראשות ציפי לבני ויצחק הרצוג. "בסוף התהליך זה לא הסתייע, כי הציעו לי להיות במקום ה-20 ברשימה". מופז הוסיף: "האם ניסו להפריע לי? זו פוליטיקה שאני לא רוצה לעסוק בה. כשאמרו לי מקום 20, לא סמכתי על זה. מנהיג צריך להגיד 'זה לא מתאים', וזה לא קרה".



אך מופז לא מיהר לחתום את תקופת הקריירה הפוליטית שלו: "האתנחתא הזו חשובה לי מאוד, לתכנן את השנים הבאות והצעדים הבאים, אך יש לי עוד מה לתרום".



"אחת הטעויות שלי היא הכניסה לממשלתו של נתניהו", הצהיר מופז, כשתיאר את הניסיון להקים ממשלה יחד עם נתניהו, בשנת 2012. "נכנסתי לשם על מנת לייצר הזדמנות שלדעתי לא תחזור על עצמה. אך בשלב מסוים הרגשתי שזה בלוף, וכנראה שלא ראיתי את זה לפני כן כי נתניהו אמר לי שזה לטובת מדינת ישראל".



כמו כן, תיאר מופז את האכזבה שחש כשהצטרף לנתניהו: "האמון ביני לבינו נסדק, זה לא סתם- יש פה בעיית אמון. הגעתי עם 28 מנדטים להצטרף למפלגת שלטון וליצור קואליציה כזו גדולה, והרגשתי שבשלב מסוים הוא מבלף אותי, שהוא לא רוצה לקדם את השוויון בנטל כמוני". מופז הוסיף: "אמרו לי שאשלם על זה מחיר פוליטי, אך לא יכולתי להיות איתו בקואליציה, לא היה לאן להתקדם".



לגבי המשך דרכו, אמר מופז שהוא אולי חושב על תחום החינוך.