אלוף במיל' יואב גלנט, מס. 2 ברשימת כולנו בראשות משה כחלון, האשים היום (שבת) את הדרג המדיני והצבאי כי ידעו על איום מנהרות הטרור בדרום אך אפשרו המשך קיומן. גלנט אף טען כי מבצע "צוק איתן" לא השיג דבר. 



בהופיעו באירוע שבתרבות בחולון אמר גלנט: ״הייתי בכל המדינות מסביבנו עם או בלי דרכון אך כאשר ראיתי את המערכה האחרונה במערכה בעזה, הבנתי שמשהו השתבש. מערכה טובה נמדדת בכך שהיא זולה בחיי אדם ובמשאבים, קצרה ואיכותית בתוצאותיה. ׳צוק איתן׳ השיג אפס מהדברים. עליי זה לא מקובל שנשב עם החמאס שווים בשווים בסופו של תהליך צבאי". 
 
"התהליך של המנהרות החל עוד מלפני שנים רבות טרם צוק איתן", הוסיף מי שהיה אלוף פיקוד דרום. "ידענו והגענו אליהן מתחת לרדאר.  92 מנהרות נהרסו בפיקוד הדרום. האם אפשרי שמדינת ישראל תדע שמנהרות יובילו מתחת לגני ילדי עוטף עזה ולא תעשה כלום ועוד יטשטשו את עצם קיומן? הם ידעו בדיוק ונתנו לדבר הזה להימשך. הם הצטלמו בתוך המנהרות. שר הביטחון ואחרים".
 

"לא יכול להיות שלא יכינו תכנית ויגידו שלא ידעו. הלוחמים והפיקוד הצבאי יודעים לעשות את העבודה והדרג המדיני ושר הביטחון לא אפשרו להם להשלים את המשימה״, האשים גלנט.  
 
״רוב השחקנים בממשלה לא מבינים כלום בביטחון. סיפרו לנו שהחמאס זה הצבא האדום. אני לא עשיתי את הדרך שלי דרך אולפני טלוויזיה. כאשר מספרים לשחקנים לא מנוסים דברים שהם לא יודעים להתמודד איתם זו התוצאה. אני פיניתי חיילים הרוגים בסחיבת פצוע. אני מכיר את מחיר המלחמה.  ניסיון זה זיכרון. אם אתה לא זוכר קרב פנים מול פנים. אתה לא יכול לבצע את העבודה כמו שצריך״, הוסיף גלנט.
 
לגבי המצב בגזרת הצפון אמר: ״אני מוטרד מזה שכאשר באולמפיאדה המזרח תיכונית מסתכלים עלינו, אפשר להגיד ששמו לנו רף חצי מטר גובה והרף התנדנד. מה יקרה עם שני מטרים? עזה זה חצי מטר. בגבולות אחרים זה שני מטרים. זה בעיה של ניהול מדיני ולא של לוחמים". 
 
"החיזבאללה מנסה להרחיב את גזרת לבנון לקראת רמת הגולן. אנחנו חייבים למנוע את הדברים. אבל לא מדובר בדבר מנותק מסביבתו. מתחולל מאבק איתנים בין שיעים לסונים.  אנחנו מצד אחד צריכים לפעול ומצד שני לעמוד מהצד ולאחל בהצלחה לשני הצדדים בכתישה הדדית. אנחנו לא צריכים לשחק פינג פונג עם החיזבאללה". 
 
כנשאל על נושא הצל״שים בצה״ל ועל הגדרת ״לא איבדו את העשתונות״ אמר: ״בתור אבא לקצין לוחם משוחרר ביחידה מובחרת ולוחמת משוחררת מגדוד הקרקל אין לי אלא להסכים עם הביקורת וזה טוב שזה שונה. 
 
בנושא המדיני תקף גלנט את עמדותיו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ואמר: ״מדינה פלסטינית הוא צורך ישראלי כמו שהוא פלסטיני. אני לא רוצה לכלכל 8 מיליון פלסטינים על חשבון הרווחה, החינוך והביטחון הישראלי. היוזמה של בנט למדינה אחת דו לאומית עם רוב פלסטיני מעבר לירדן תביא אסון על החלום הציוני. אם ביבי לוקח קולות מהמרכז ופועל כמו בנט זה אסון לא פחות בעייתי״.