האם פרשת העמותות 2 נפתחת? לפחות בליכוד מאמינים שכן. במסיבת עיתונאים בה דיברו ארבעה חברי כנסת, יריב לוין, מירי רגב, ציפי חוטובלי ואופיר אקוניס אמרו הארבעה:"נעצור ניסיון של גורמי שמאל לקנות שלטון בכנסת".



הכוונה של הליכוד היא "לחשוף קשרים בין מפלגות 'המחנה הציוני' ו'מרצ' לבין עמותות הפועלות במימון זר, במטרה להפיל את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואת ממשלתו".



כינוס הליכוד התבצע לאחר שמפלגת הליכוד הגישה אתמול עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, להוצאת צו מניעה דחוף המורה למפלגות "המחנה הציוני" ומרצ להימנע מקיום תעמולת בחירות עקיפה שלא במסגרת תעמולת בחירות על ידי המפלגות באופן ישיר, ובפרט להימנע מתעמולת בחירות באמצעות פרויקט V15 ופרויקט 61. 



היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד דוד שמרון, האשים במסיבת העיתונאים את "העבודה", "התנועה" ו"מרצ" בעבירה על חוק הבחירות: "למפלגה מותר לגייס תרומות רק ממצביעים. סכום נמוך של כ-1000 שקלים. החוק השני שמסדיר את הבחירות הוא חוק דרכי התעמולה שקובע איך מקיימים תעמולת בחירות שני החוקים האלה נחצים ברגל גסה ע"י מספר גורמים: מפלגת העבודה והתנועה, מפלגת מרצ ושורה של ארגונים כמו נצחון 2015  (V15)".

שמרון הוסיף: "אני רוצה להזכיר לכם את בוזי הרצוג ששמר בזמנו על זכות השתיקה במסגרת חקירתו. הגוף הזה מעודד אנשים להצביע נגד הליכוד וזאת תעמולה אסורה".

ח"כ מירי רגב פנתה ליו"ר "העבודה" ואמרה: הרצוג, תחשוף מי מממן אותך. אתה פועל בניגוד לחוק והפעם לא ניתן לך לשתוק. תגיע למשטרה ברמלה ותסביר מה קרה בפרשת העמותות הראשונה". רגב הוסיפה: "שציפי לבני תגיד לציבור למה היא לא לוקחת את בוזי יד ביד למשטרה כדי שידבר על פרשת העמותות הראשונה. פעילי השטח של המחנה הציוני ממומנים על ידי אותם ארגונים שהעמותות האלה מממנות".

ח"כ ציפי חוטובלי הוסיפה: "כל מי שעיניו בראשו רואה ש-V15 וקול אחד ממומנים ע"י כסף זר. הליכוד עושה שימוש בכספים מותרים והמחנה הציוני עושה שימוש בכסף זר. אנחנו רוצים צו מניעה שיפסיקו את הפעילות ואנו רוצים שקיפות, לדעת מי האנשים שתורמים לקמפיין הזה".

ח"כ יריב לוין פנה גם הוא להרצוג: "אני רוצה להודות להרצוג על זה שלקח אותי אחורה בזמן. אני מרגיש צעיר שוב. פרשת העמותות 2 היא פרשה נכלולית, מצד אנשים שמתיימרים להנהיג את מדינת ישראל". לוין הדגיש כי "העניין כאן לא בין ימין לשמאל, אלא בין שומרי חוק להתנהגות עבריינית. הרצוג, באותו תפקיד כמו פעם. אז שותק. היום שותק".

לוין התייחס גם להתנהלותה של יו"ר התנועה, ציפי לבני, ואמר: "לא מפתיע שגם השחקנית פעם החליפה צד. מלשמור על שלטון החוק היא עברה לשתוק לצד הרצוג. גם לתקשורת יש אחריות. תדרשו שיחשפו את האמת".

לשאלה האם "אין לכם בעיה עם שלדון אדלסון, שמוציא כאן עיתון לליכוד"? ענתה חוטובלי: "זה מותר על פי חוק. אין פסול שיהיו כאן כמה שיותר אמצעי תקשורת".
 
לפי הטענה של הליכוד, פרויקט V15 ופרויקט 61 מגייסים תמיכה ציבורית נגד נתניהו, הקמפיינים הללו מקבלים מימון מארגון קול אחד, שבוועד המנהל שלו יושבים בין היתר דניאל עטר ויואל חסון, מועמדים ברשימת המחנה הציוני לכנסת.
 
על פי הטענה, מחלקת המדינה האמריקאית העבירה לארגון קול אחד מענקים של מיליוני שקלים לקידום פעילותם, והארגון אמור להתמזג עם V15. המטרה היא גיוס רבבות מתנדבים שיעברו מדלת לדלת וישכנעו את הציבור להצביע נגד נתניהו, בשיטה דומה לזו שבה נבחר אובמה בארה"ב. בליכוד טוענים עוד כי משרד הייעוץ הפוליטי בראשות ג׳רמי בירד, שהיה איש השטח הראשי של קמפיין אובמה ב־2012, מייעץ לקמפיין.
 
בליכוד טוענים כי מדובר ב"פרשת העמותות 2" ובמקרה חמור של חזרה על דפוס התנהגות שנקטה העבודה בעבר, במה שכונה "פרשת העמותות" של ברק. 

"המחנה הציוני" הגיב למסיבת העיתונאים של הליכוד: "ישראל היום, אדלסון, פרשת הבקבוקים, הנרות הריחניים, הבריכה בקיסריה, פרשת עמדי, פרשת בר און-חברון, ביבי טורס, פרשת מקלט המס באי ג'רזי, פרשת המיטה המעופפת".

ארגון V15 הגיב לטענות הליכוד: "הזוג נתניהו והליכוד צברו כל-כך הרבה בקבוקים ממוחזרים, עד כדי כך שהם משוכנעים שהם יוציאו מהם שדים דמיוניים שלא קיימים במציאות. פעילי V15 ימשיכו לכבוש את הצמתים והרחוב, והם ימשיכו למחזר ולדמיין".