יו"ר מרצ, זהבה גלאון, נאמה הבוקר (שישי) בכנס של אגודת הלהט"ב בבית ציוני אמריקה, אמרה: "בטח עקבתם אתמול אחרי קרבות הטוויטר האינפנטיליים בין נתניהו לבנט, ושאליהם הצטרפו ליבני, טרכטנברג וכחלון. איזה שיקוף של השיח הרדוד שהם מתאמצים לייצר, כדי שנשכח שהבחירות האלו הן על מהות. הם הוכיחו שהם מנהלים קמפיין, בלי מצע ובלי תוכן באמת. ואז אין שום בעיה להכניס את האג'נדה של כל אחד מהם לתוך 140 תווים".



גלאון הוסיפה: "הקרב האמיתי שמתנהל כאן, הוא קרב על המהות בין שתי השקפות עולם על דמותה של המדינה: האחת, ישראל נאורה, מודרנית, ליברלית ודמוקרטית, שמוכנה לשלום, לפשרה ולהפרדת הדת מהמדינה, והשנייה, ישראל קנאית, חרד"לית, גזענית, לאומנית, ומסיתה נגד כל מי שהוא אחר, גרורה של המתנחלים, ומתנגדת לכל הסדר".



כמו כן, הדגישה יו"ר מרצ כי לא מדובר רק בפערים של השקפות פוליטיות: "הקרב הוא לא רק בין שמאל לימין, אלא, בין מי שמבקשים לקיים פה דמוקרטיה, לבין מי שמבקשים לפרק אותה ולהקים תחתיה סוג של תיאוקרטיה חומיניטסית, ליהודים בלבד. הפלורליזם מאיים על הקנאים האלו. הקביעה, שכל בני האדם שווים, מנוגדת ניגוד חריף לתפיסת העליונות הגזעית. הטענה, שנשים וגברים שווים, שגברים וגברים שווים, ונשים ונשים שוות, ושיהודים וערבים, יכולים לחיות בשלום, זה בצד זה, ופליטים מבקשי מקלט יכולים לבקש הגנה, היא דבר כפירה בציווי הגירוש והרדיפה, שעל פיו הם חיים".