יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, הגיב במתקפה על יעקב פרי, שהתראיין הבוקר (ראשון) אצל ניסים משעל ב- 103FM, על הדרישה שאיילת שקד תכהן כשרה לביטחון פנים, ואמר: "הגברת חסרת ניסיון. אלו דברים שיש לנהוג בהם בקצת יותר שיקול דעת".



"יעקב פרי, שכנעת אותי. אהפוך עולם כדי שאיילת שקד תהיה השרה לבטחון הפנים של ישראל", אמר בנט.



בנט האשים את פרי באמירות שוביניסטיות ואמר: " מדוע לפי מר פרי, מהמפלגה ה"פמיניסטית" של לפיד, אסור לתת לאילת שקד 'לקבוע את מדיניות בטחון הפנים של מדינת ישראל'? מר פרי הנכבד. נניח לרגע בצד את האמירה השוביניסטית הבוטה "הגברת היא חסרת ניסיון", שהרי האדון, יו"ר המפלגה שלך, יאיר לפיד, הגיע עם הרבה ניסיון לתפקיד שר האוצר והוכיח ביצועים מרשימים".




האזינו לראיון של יעקב פרי אצל ניסים משעל



בנט הוסיף ותקף את שיקול הדעת של פרי עצמו, ואמר: "אתה מדבר על שיקול דעת? אתה שהטפת לירידה מרמת הגולן, אתה שתמכת בשחרורי מחבלים פעם אחר פעם מדבר על שיקול דעת ועל בטחון הפנים של ישראל"? אין ספק מר פרי, אתה מבין באסטרטגיה, לך יש שיקול דעת. אחרי הכל - אתה גם גבר גבר בניגוד לאילת שקד, וגם שמאל קיצוני בניגוד לאילת שקד, וגם יו"ר המפלגה שלך מביא עימו הרבה ניסיון, בניגוד לאילת שקד כמובן. אתה מהחונטה הנכונה, אתה מהצד הנכון של המפה, ובכלל - גם המשטרה הוכיחה מהו שיקול דעת, טוהר מידות וערכים - למה שניתן ל"גברת חסרת הניסיון" שקד לקלקל את כל הטוב הזה"?

יו"ר הבית היהודי התייחס לפעילותה של שקד ואמר: "שקד, שהעבירה את החוק נגד חנינה למחבלים (נגד עמדת המפלגה שלך), שהעבירה את חוק משאל עם, ושלחמה את מלחמת הימין הלא מתנצל לכל אורך חייה - היא הכי ראויה בכנסת לשאת בתפקיד החשוב הזה. ובעיקר, שקד תסתכל למציאות בעיניים, יותר מכל ה"ביטחוניסטים" שכמותך, שנכנעים בפני הטרור פעם אחר פעם. הנס שלנו, מר פרי, שלא הקשבנו לשיקול דעתך אז, אני מתחייב לא להקשיב לו גם עכשיו".

כאמור, בראיון עם ניסים משאל, אמר פרי: "אני מוכרח לומר כאזרח, עם כל הניסיון שאתה מכיר אותי, שאני חושש מהתפקידים שמר ליברמן ואיילת שקד עומדים לדרוש. אני מקווה שזה ישתנה. לא אחראי לתת לאיילת שקד לקבוע את מדיניות הפנים של מדינת ישראל, אני חושב שביטחון הפנים של מדינת ישראל, ואני מניח רגע בצד את התופעות הקשות בצדדים הערכיים במשטרה, אלא מבחינת לחימה בטרור, בניין הכוח, אני לא מדבר רק על כך שהיא חסרת ניסיון, כי גם אצלנו היו תופעות כאלו. אלו הם דברים גורליים וצריך להנהיג קצת יותר שיקול דעת".

על ליברמן אמר: "אני חושב שחלק מדעותיי, וזה לא משהו אישי, אבל עם ישראל לא יכול להרשות לעצמו שר ביטחון כזה. יש לי הערכה אישית אליו".