מבקר המדינה הודיע אמש (ראשון) לוועדת הבחירות המרכזית כי משרדו יבחן את עתירת הליכוד נגד מפלגות המרכז-שמאל והארגונים V15, מולד ו"קול אחד" לאחר הבחירות.



במכתב ששיגר המבקר לשופט סלים ג'ובראן, באמצעות מנכ"ל משרדו, אלי מרזל, נכתב כי הבדיקה תבוצע רק לאחר הגשת הדיווחים הכספיים של הסיעות השונות למבקר. לדבריו, "בבוא העת ייבחנו לעומק כל הזיקות הרלוונטיות בין כל אחד מהגופים האמורים לבין הסיעות, ובכלל זה זהות הפעילים והיועצים והקשרים והקישורים בין הסיעות לאותם גופים. כמו כן, תיבחן השאלה באיזו מידה פעילותם של הגופים הללו או מקצתם היוותה תרומה בעין לטובת סיעה או מספר סיעות. בתום הבדיקה, ככל שיימצאו זיקות של אותם גופים לסיעות או שיימצא שסיעות קיבלו הטבה מאותם גופים, הרי שפעילות אותם גופים עלולה להשליך על דו"ח מבקר המדינה בעניינן של אותן הסיעות".



מהמחנה הציוני נמסר בתגובה למכתב המבקר: "שוב התברר שנתניהו שיקר לציבור כפי שהוא שיקר לו כשהבטיח שימגר את שלטון החמאס, כפי ששיקר לו כשהבטיח להוזיל את מחירי הדיור וכפי ששיקר כשהבטיח שלא יעלה מיסים. כשאין דרך, תכנית המדיניות היחידה היא לשקר ולהסית. אזרחי ישראל אינם פראיירים ולא קונים יותר את הלוקשים של נתניהו".



מארגון V15 נמסר: "אנו רואים בהחלטת המבקר אישור לכל פעילויותינו בדרך לניצחון בבחירות". לדבריהם, הארגון "ישמח לשתף פעולה עם משרד המבקר באופן גלוי ושקוף, בדיוק כפי שפנינו אליו מיוזמתנו עוד לפני עתירת הליכוד".



כזכור, טען הליכוד בעתירתו לוועדת הבחירות נגד קמפיין V15, כי מדובר בניסיון של "מפלגת העבודה והשמאל לקנות שלטון בכסף באמצעות מיליוני דולרים שמקורם באנשי שמאל מחו"ל מוזרמים כעת לממן את הקמפיין להפלת בנימין נתניהו והליכוד".