יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, הגיש אמש (שני) לבית משפט השלום בראשון לציון תביעת לשון הרע על סך מיליון שקל, נגד העיתונאי דרור פויר, בעקבות ציוץ שלו בטוויטר בו כתב כי ״בנט קרא לכל הערבים גנבים".



את הציוץ כתב פויר, עיתונאי בגלובס, תוך כדי האירוע שהתקיים ביום ראשון באוניברסיטת תל אביב, בו נטשו עשרות תלמידים ערבים, כמה פעילים במרצ ופויר עצמו את האולם, במחאה על דבריו של בנט, בהם על פשיעה גואה במגזר הערבי, ועל כך שח"כ איילת שקד היא המועמדת שלו לתפקיד השרה לביטחון פנים.


"מי שניסה לטייל בנגב בשנים האחרונות. יודע שהוא לא יכול להשאיר אוטו ליד המכתש הקטן, או ליד אחד הנחלים כי בוודאות יפרצו ויגנבו. גם בפתח תקווה וגם בגליל, ולחקלאים גונבים את הטרקטורים", אמר בנט. כאמור, בעקבות דברים אלה החלו עשרות תלמידים לנטוש את האולם.



פויר צייץ תוך כדי יציאתו את האולם: "יוצא מכנס בחירות עם אלף תיכוניסטים וראשי מפלגות. היה מכובד סך-הכל עד שבא בנט וקרא לכל הערבים גנבי רכבים. ממש ככה. התלמידים הערבים נטשו וגם אני". בנט הגיב מייד לאחר מכן בזעם בדף הפייסבוק שלו, והזהיר את פוייר כי אם לא יחזור בו ולא יתנצל בתוך 24 שעות הוא יהיה צפוי ל"תביעת דיבה מהסרטים": "אז זהו דרור: לא היה ולא נברא. הכל מתועד ומוסרט. שקר מוחלט. אין לי בעיה לקבל ביקורת, חריפה ככל שתהיה. זו מהות הדמוקרטיה. ביקורת-כן. שקרים-לא", כתב בנט.



פויר: למדתי מבנט לא להתנצל



פויר העלה את תגובתו לפייסבוק וניסה להסביר כי "אולי בנט התכוון למשהו אחר לגמרי, אולי, אבל אני הבנתי מזה שהוא הכליל וקרא לכל הערבים גנבי רכבים וכך צייצתי. לא הבאתי את הדברים כציטוט, לא שמתי אותם במירכאות ולא הקדמתי לפניהם נקודותיים...הבנתי לא נכון? מה הבנתי לא נכון? כולנו הבנו לא נכון? כולנו מטומטמים? לא. הבנה סבירה לגמרי של אנשים סבירים לגמרי. אגב, גם אלה שלא יצאו מהאולם – ואפילו שמחו והריעו ומחאו כפיים על הנאמר – הבינו בדיוק, אבל בדיוק את אותו דבר. אל תיתממו". 



פויר המשיך: "אז זה מה שהבנתי וזה מה שכתבתי. ומאחר ולמדתי מבנט משהו, אז גם אני לא מתנצל (לא תמיד, רק עכשיו. בחיים אני דווקא חסיד גדול של התנצלויות כשצריך). רק מבהיר. ואבהיר שוב: בנט לא אמר שכל הערבים גנבי רכבים. אני הבנת ככה וצייצתי את זה בחשבון הטוויטר הפרטי שלי".



תשובתו של פויר לא סיפקה את בנט, שכאמור הגיש אתמול לבית משפט השלום בראשון לציון תביעת לשון הרע נגד פויר. הבוקר, הסביר את המהלך בפוסט מנומק: "לא היה ולא נברא. השקרים נגמרו. לא תשתיקו אותנו. לא אתן שיהפכו את רוב העם שאנחנו מייצגים לגזענים. איננו שונאים ערבים. אנחנו בעד שלטון חוק בישראל. בכל ישראל. מי שהכי סובל מהיעדר אכיפה הם הערבים עצמם. זאת למדתי ביתר שאת ביממה האחרונה עם עשרות שיחות ומכתבי חיזוק מאזרחים ערבים. ביקורת כן. שקרים לא", הוסיף בנט. הוא גם ציין כי "כל אגורה שתתקבל מהתביעה תיתרם לשמירה על בטחונם של חקלאי ואזרחי ישראל" והוסיף: "משהו חדש מתחיל".