ברוך מרזל, מספר 4 ברשימת מפלגת יחד לכנסת, הגיש הבוקר את תשובתו לעתירה לפסול אותו מלרוץ לכנסת. 



בתגובה שהוגשה באמצעות עו"ד של מרזל, איתמר בן גביר, הוא תוקף בחריפות את הבקשה המבוססת לטענתו "כל כולה על גזרי עיתונים וכתבות אינטרנט", וטוען בין היתר כי אי אפשר לבסס עתירה קל וחומר שלא בקשה למניעת השתתפות של מועמד בבחירות לכנסת, בשל קטעי עיתונות, "ודאי כאשר המבקש כלל לא טרח לבדוק עם המשיב האם הציטוטים שנכתבו מפיו מדויקים אם לאו".



כדוגמא מביא עו"ד בן גביר ציטוט שיוחס בבקשת הפסילה למרזל בו אמר בראיון שודר באחת מתחנות הרדיו שהוא "מאשר לזרוק בקבוקי תבערה על סודנים" אלא שלטענת בן גביר בהקלטה עצמה לא שומעים כל אמירה שכזאת. לדבריו "גם ציטוטים אחרים כביכול שנאמרו בשמו של מרזל לא היו מדוייקים, ונכתב שרק בשל כך יש לדחות את הבקשה לאלתר".


בין היתר התייחס מרזל לטענות המרכזיות בבקשת הפסילה לפיהן קילל את ח"כ מוחמד ברכה ודב חנין במהלך סיור בחברון, וכן סירב ללחוץ את היד של שופט בית המשפט העליון ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית,  סלים ג'ובראן. מרזל טוען כי דווקא הטענות האלה מוכיחות שאינו גזען ואינו מפריד בין יהודים לערבים "כל מי שנגד המדינה - אני נגדו".

בתוך כך, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטייין, לוועדת הבחירות כי הוא מתנגד לבקשה לפסול את ברוך מרזל, מועמד מספר 4 ברשימת מפלגת יחד לכנסת, משום שלדבריו הבקשה אינה מציגה תשתית ראיית מספקת לפסילה.