אחרי הקמפיין שלא התרומם והמחלוקות הפנימיות במחנה הציוני באשר למתווה הקמפיין נגד הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו יו"ר המפלגה ח"כ יצחק הרצוג סיכם עם ראובן אדלר שיהיה האסטרטג הראשי של המפלגה ויתווה את הקו של הקמפיין לקראת השלב האחרון של מסע הבחירות. 



גורמים במפלגה אמרו שמינויו של אדלר בא על רקע חוסר שביעות רצון מהקמפיין שהוביל משרד יחסי הציבור פאר-לוין אולם במפלגה טוענים כי משרד יחסי הציבור אינו אחראי לאסטרטגיה הכוללת אלא רק לקשר עם התקשורת.
 
בתחילת הקמפיין הרצוג היה בקשר עם אדלר וניסה לסכם איתו עבודה על תקן יועץ, אולם השניים לא הצליחו להגיע לסיכום כספי. 


אדלר, שותף בבעלות על קבוצת אדלר־חומסקי, אב לשלוש וסב, מתגורר בתל אביב. הוא היה אחד מחברי פורום החווה של אריאל שרון ז"ל ונחשב לאחד האנשים הקרובים אליו וכאיש סודו. 
 
אדלר נחקר בשנת 2004 בפרשת סיריל קרן, שבה עלה חשד כי המיליונר העביר 1.5 מיליון דולר לחשבונו של גלעד שרון, כדי לכסות תרומה לא חוקית שקיבל אריאל שרון בפריימריז של הליכוד ב-2001.   
 
מפאר לוין נמסר: "מאז האיחוד של מפלגת העבודה עם מפלגת התנועה משרד פאר לוין לא עוסק באסטרטגיה, בפרסום ובקריאייטיב של קמפיין המחנה הציוני, אלא בתקשורת ובהסברה בלבד. הצטרפותו של ראובן אדלר אינה קשורה לפאר לוין. מדובר בתפקידים שונים לחלוטין. אנו מברכים על הצטרפותו של אדלר למאמץ המשותף ובטוחים שב-17.3 יצחק הרצוג יחליף את בנימין נתניהו כראש ממשלת ישראל".