מועמדי מרצ לכנסת, מוסי רז ועו"ד גבי לסקי, פנו הבוקר (ראשון) בפנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שיורה על פתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד ועד מתיישבי השומרון בעקבות סרטוני תעמולה שהעלו אמש.



בסרטון הליכוד מוצגים לוחמי דאעש מחפשים את הדרך לירושלים, ומונחים לפנות שמאלה כדי להגיע, וברקע שלוש יריות. השני, הקרוי "היהודי הנצחי", כשמו של סרט תעמולה נאצי ידוע, הופץ על-ידי ועד מתיישבי השומרון בהם מוצג השמאל כמשתף פעולה של גורמים אנטישמים באירופה המבקשים לגרום נזק לישראל.

סרטון דאעש של הליכוד


סרטון של ועד מתיישבי השומרון

בפנייתם כתבו רז ולסקי: ״אנו כבר למודי ניסיון מהתבטאויותיו המסיתות של נתניהו, שבאו לידי ביטוי בהפגנות בשנות ה-90' נגד יצחק רבין ז״ל, ובאו לידי ביטוי גם בקיץ האחרון במהלך ״צוק איתן״, כשעל המוקד היו, שוב, השמאל והציבור הערבי. עתה, ולמימוש צורכי הבחירות שלו, נתניהו שב ומשתמש בהסתה כדי להפחיד, להלך אימים, ולהפוך את השמאל בישראל למטרה עבור חצי התרעלה שלו, גם במחיר ההשלכות המסוכנות שעשויות לכך".



עוד ציינו השניים כי חופש הביטוי יקר ללבם, "אך לא בזאת מדובר הפעם, כי אם בהתבטאויות מסוכנות, אשר להן, כך לימדה אותנו ההיסטוריה, עשויות להיות השלכות מסוכנות ומטרידות".



במסגרת הקמפיין של ועד מתיישבי השומרון עלה אמש סרטון אנימציה בו נראה אדם בעל חזות אירופאית יושב בלשכתו ומעיין בעיתון שקרוי "הסמול" (hasmol), שעל שערו מתחלפים סיפורי השמצה אודות ישראל וצה"ל.



בהמשך הסרטון מצלצל הטלפון שלידו ואז נשמע קול במבטא גרמני שמודיע לו באנגלית: "הר שטירמר, היהודי כאן". למשרד נכנסת דמות היהודי, אוחז באזיקים או במשור, ומציע בלהיטות לאדון עוד ועוד סיפורים על ילדים ותינוקות פלסטינים, צה"ל והמחסומים. בתמורה משליך לעברו ה"האירופאי" מטבעות של אירו. היהודי מחכך ידיים, האירופאי צוחק וצועק "גוט! גוט!".



בשיאו של הסרטון, ששמו "היהודי הנצחי?", היהודי שואל "מה עכשיו?", והאירופאי אומר לו "לך, תטפל בעצמך". היהודי כורך סביב עצמו חבל, ובועט בשרפרף שעליו הוא עומד ומתאבד. "האירופאים אולי נראים לכם היום אחרת, אבל אתם נראים להם בדיוק אותו דבר". אומרת כתובת הסיום לצד הסמלים של הקרן החדשה לישראל, בצלם, יש דין, מחסום ווטש, רבנים למען זכויות אדם, שלום עכשיו, שוברים שתיקה ויש גבול.



יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, הגן הבוקר בגל"צ על הסרטון ואמר: "כולם מתעלמים מהתמונה המציאותית שגופים יהודים מקבלים כסף מגופים אנטישמים בין השאר לספק להם דברים שמכפישים את הדמות של צהל ושל מדינת ישראל. גורמים כאלה משפילים את עצמם לטובת גורמים אנטישמים".