בית המשפט העליון ידון היום (שלישי) בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית בשבוע שעבר לפסול את מועמדותם של של ח"כ חנין זועבי מהרשימה הערבית המשותפת ושל ברוך מרזל, מועמד רשימת יחד בראשות אלי ישי, לכנסת ה-20.

הדיון יתקיים בפני הרכב מורחב של תשעה שופטים בראשות הנשיאה, השופטת מרים נאור, וההחלטה צפויה להינתן ביום ראשון הקרוב. יצוין כי היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, הגיש כבר לבית המשפט את עמדתו לפיה אין לפסול את השניים מלהתמודד בבחירות.

הן ח"כ זועבי והן מרזל צפויים לטעון בפני שופטי העליון כי לא קיימת כל עילה שתצדיק את פסילתם. פרקליטה של זועבי, עו"ד חסן ג'בארין, המשמש גם כמנכ"ל מרכז עדאלה, טוען בעתירה כי פסילתה של מרשתו התבססה על ארבע התבטאויות שהשמיעה, וזאת מבלי לייחס לה כל מעשה.

הוא הוסיף כי אין באמירות אלה או בציטוטים שיוחסו לח"כ זועבי בבקשות הפסילה, "לרבות אלו הלא מדויקות”, משום תמיכה מפורשת במאבק מזוין של ארגון טרור כפי שטענו העותרים נגדה – מפלגות ישראל ביתנו והליכוד.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את מרזל, יטען כי העותרים נגדו - המטה נגד גזענות - הם בכלל לא יישות משפטית, ושבכל מקרה הם לא הצליחו להביא ראיות התומכות לטענה כי מרשו גזען.

בתשובה שהגיש אתמול לעליון הסביר בן גביר כי חברי מועצת ועדת הבחירות ״כלל לא התחשבו בתצהיר של מרזל ובעמדת היועץ המשפטי לממשלה נגד הפסילה״, והוסיף: "אין להשוות בין מרזל לזועבי. מרזל הוא יהודי נאמן, ציוני, אוהב ישראל, ואילו זועבי פגעה בחיילי צה"ל ומבקשת להשמיד את המדינה היהודית״.