עו"ד אלדד יניב, מועמד המחנה הציוני לכנסת ה-20, הגיש אמש (שני) עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, בדרישה להסיר מרשת האינטרנט את סרטון "הבית המתפורר" שצולם במעונו הרשמי של ראש הממשלה.



בעתירה טוען עו"ד יניב כי הסרטון הופק על ידי תאגיד מסחרי שעל פי הודעת בעליו, מושיק גלאמין, מימון את הפקתו מראשיתו ועד סופו. לדעת עו"ד יניב הסרטון כולל בתוכו תוכן שיווקי של אותו תאגיד שמקדם מוצר מסחרי באמצעות ראש הממשלה ורעיתו ובתמורה מפיק על חשבון סרט תעמולה עבור נתניהו.



"הפקת סרט תעמולה זה עולה כדי סכום גבוה ביותר וממילא חורגת באופן בוטה מן התרומה המותרת על פי דין וממילא אסורה מתאגיד", קובע עו"ד יניב בעתירתו. על כן הוא מבקש מהשופט ג'ובראן להורות על הסרת הסרטון מרשת האינטרנט ולזמן את בנימין ושרה נתניהו, ואת בנם יאיר, שעל פי הפרסומים תיווך בין מפיק הסרט לבין הוריו, על מנת שיצהירו כיצד מומן הסרטון והאם בוצעה עסקת חליפין עם תאגיד עסקי.



העתירה הוגשה לאחר שבאחד הקטעים בסרטון, במהלך סיור בחדרה של שרה נתניהו, נעשה צילום תקריב לעבר תמונה של בני הזוג נתניהו על גבי משטח עץ. גלאמין והגברת נתניהו נראים משוחחים כאשר התמונה, שהוצבה על כוננית, ברקע.



לפני כחודש יצא גלאמין במיזם עסקי בשם "אינסטבלוק" במסגרתו הוא מדפיס תמונות מרשת שיתוף התמונות אינסטגראם על גבי משטחי עץ. בסרטון נראה גם צילום תקריב של חלקה האחורי של התמונה עליה מתנוסס הלוגו של גלאמין. "וזה שאני שלחתי לפה - אינסטבלוק, והוא נמצא פה, זה הכי יפה", הוא אומר בסרטון ושרה נתניהו משיבה לו: "איזה יופי, נכון".



גלאמין טען אתמול בראיונות לכמה כלי תקשורת שהוא יזם, הפיק ומימן בעצמו את הסרטון. לעומת זאת בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה כתב נתניהו: "הזמנו את מושיק גלאמין לתת חוות דעת מקצועית, אובייקטיבית ובלתי תלוייה, על התנאים במעון ראש הממשלה. זה מה שיצא".