במסעדה התל אביבית הפופלרית על חוגי הבוהמה הדתית-חרדית, ישבו בחמישי שעבר אנשי הכוורת המצומצמת של אריה דרעי, יחד עם הפרסומאי ספי שקד. על צלחת חמין מהבילה הם ניסו לנתח את הכיוון הנכון שאליו יש להשיט את ספינת הקמפיין. מצד אחד קמפיין השקופים תפס כך שקשה יהיה לאנשי ש"ס לצאת עם כיוון אחר, ומצד שני צריך לייצר כל הזמן אירועים שישמרו את המפלגה בתודעה הציבורית.

בהמשך לצורך להשאיר את מנועי הקמפיין בוערים, בלט המהלך התורן של השבוע, שהצליח לייצר לא מעט הד תקשורתי. לאחר משא ומתן אינטנסיבי עם אנשי הפנתרים השחורים בראשות צ'רלי ביטון ופעילים חברתיים בשכונות המצוקה, התכנסה מסיבת עיתונאים שבה הם הכריזו על תמיכתם בש"ס.

מגמה זו מצטרפת להתבטאויות פומביות של דמויות בולטות בשיח החברתי-מזרחי שהודיעו כי יצביעו למפלגה. במחנה דרעי מאמינים כי נפרצה תקרת הזכוכית שהקשתה עד לאחרונה על המאמצים להחזיר את האחיזה הש"סניקית במעגלים המסורתיים והלא חרדיים, וכעת הם מסוגלים לייצר מומנטום חשוב וקריטי עד לסוף הקמפיין.

"מבחינתנו המסרים של קמפיין השקופים מוכיחים את עצמם", אמר מקור בכיר בסביבת דרעי ל"מעריב-סופהשבוע". אבל יש להניח שאת פצצת האטום של ש"ס – דמותו של הרב עובדיה יוסף שיתגייס באמצעות הטכנולוגיה להצלחת המפלגה – נראה בזמן הקרוב. דרעי אולי הצליח לייצר מושג חדש, אבל בכל הקשור לפתקים בקלפי הוא מעדיף אותם ממשיים.

 התקפה מתפרצת

אלי ישי עובד בינתיים בצורה נכונה. עם אפס טעויות הוא מחזק את הקמפיין והופך את המנדט השישי ואולי אפילו השביעי לבר השגה. בעקשנות רבה הוא הצליח לגבש סביבו מספר מוקדי כוח, שהחיבור ביניהם פורץ כל סקר ומקבע את המפלגה כבר עכשיו סביב הארבעה-חמישה מנדטים.


בדרך להיות המפלגה החרדית הקטנה ביותר? חברי הכנסת של יהדות התורה והרב שטיינמן. 


במקביל ממשיך ישי בחריש העמוק שלו בציונות הדתית ולוטש עיניים גם למאוכזבי ש"ס ויהדות התורה. ב-17 במרץ נדע האם לצ'קים שהוא מפזר לכל עבר בהבטחה שיהפוך ל"הפתעת הבחירות" יש כיסוי, או שהוא יסתפק בתוצאה צנועה יותר. אם לא יתרחשו אירועים בלתי צפויים, מקומו ליד שולחן הממשלה שינסה להרכיב בנימין נתניהו כבר מובטח.

קיפוח אשכנזי

עם הקרב בין דרעי לישי נזנח קצת העסוק ב"יהדות התורה". השבוע, אחרי שסוף סוף הוקם מטה הבחירות המשותף ל"אגודת ישראל" החסידית ו"דגל התורה" הליטאית אפשר להגיד שהחלום על המנדט השביעי הולך ונמוג. הטעויות שמבצעים אנשי המפלגה הולכות ונערמות, ורומזות על שאננות ואדישות באשר למוטיבציה של הציבור החרדי-אשכנזי לגשת לקלפיות ולהצביע ג'.

מקצה אחד עומדים אנשי הפלג הליטאי-ירושלמי, ששווה כמה עשרות אלפי קולות ושאנשיו עושים כל מאמץ לחבל בהצלחת המפלגה. הם זועמים על חוסר הביטוי שניתן למנהיג שלמרותו הם סרים, הרב שמואל אוירעבך מירושלים, שהפך לאויבו המר של מנהיג המיינסטרים, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן.

מהצד השני עומדים עוד כמה עשרות קולות המוגדרים כ"חרדים עובדים", ששמעו מחברי הכנסת בחודשים האחרונים שמבחינתם הם "לא נספרים". נשארנו עם הכוח העיקרי של המפלגה, הציבור הליטאי והחסידי שצריך להתגייס בהמוניו לטובת המפלגה. אם לא יתעשתו ביהדות התורה במהירות, הם עלולים לנצח את מפלגת "יחד" בקרב על התואר "המפלגה החרדית הקטנה ביותר"