שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מותח ביקורת מרומזת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר כי "אי אפשר לדבר על איראן כשאנו לא יכולים לפתור את בעיית החמאס, שתי אצבעות משדרות".


ליברמן התייצב היום (שני) במסגרת סיור בחירות, על "גבעת קובי" בשדרות, הצופה לעבר הרצועה, ואמר כי "ברור שהסיבוב הרביעי מול חמאס הוא רק עניין של זמן" ולדבריו במבצע הבא צה"ל חייב לקבל פקודה למוטט את שלטון החמאס, כדי למנוע סיבוב חמישי.

"אנחנו מספקים להם חשמל כדי לשקם את המנהרות ההתקפיות, על מנת לייצר עוד ועוד טילים. כל שבוע הם עושים ניסויים לכיוון הים. השאלה העיקרית היא איך למנוע סיבוב חמישי ושהסיבוב הזה יהיה אחרון. בלי למוטט את החמאס אי אפשר לנהל שגרת חיים. כל שנתיים אנחנו עורכים מבצע ומיליונים רצים למקלטים. מפסיקים עבודה, לימודים ועוד. עם זה אי אפשר להשלים. אי אפשר להטיף מוסר לכל העולם איך להילחם בטרור, אבל אנחנו לא עושים את זה פה, מתחת לאף שלנו, שתי אצבעות משדרות".
 

שני דברים חייבים לקרות", הדגיש ליברמן. "הראשון זה עונש מוות למחבלים והשני - פקודה חד משמעית שמבצע הבא הוא האחרון ומיטוט שלטון החמאס. יום למחרת צריך לחשוב מי לוקח את השליטה והשלטון ברצועה".
 
לדבריו, "הבעיה המרכזית שלנו היא השילוב הקטלני בין שחרור מחבלים לאי מתן פקודה למגר את חמאס. מי שפוגע באזרחי ישראל יודע שהוא ישוחרר. בינתיים הוא לומד תואר ראשון ושני, המשפחה שלו מקבלת הקצבה של 12 אלף שקלים. הדרך לשים סוף זה לעשות מה שעשה מלך עבדאללה, מלך ירדן, כשהטייס נשרף על ידי מחבלי דאעש. בדיוק ככה צריכה לפעול מדינת ישראל".