מנואל טרכטנברג, מועמד המחנה הציוני לתפקדי שר האוצר, נפגש לפני מספר ימים עם בכירי אנשי העסקים בישראל. בין היתר נכח שם גם אלפרד אקירוב, בעלי חברת הבנייה אלרוב. 

בסרטון של ערוץ 10 נשמע אקירוב כשהוא שואל את טרכטנברג איך יוכל לעשות משהו כשר אוצר שבמפלגה שלו יושבים אנשים שהם "אנתיתזה לכל מה שטוב", והתייחס ספציפית לשלי יחמוביץ', פרופ' יוסי יונה ("אני לא רוצה להגיד איזה תואר לתת לו") ומיקי קוזנטל ("איזה כוחות יש לו?").
אקירוב הוסיף ושאל: "מי היה מוכן להשקיע דולר אחד בישראל? וענה: "אני לא מוכן כי אין אמינות". 

אקירוב התייחס גם לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "הכישלון של ביבי הוא שהוא לא הגיע לשום הסכם שלום, לא דיבר על שלום ולא בא עם יוזמה".
מי שלא אחרה להגיב לסרטון היא ראשת מרצ, זהבה גלאון: "מה שמחפיר פה הם לא רק הדברים של אקירוב וחבר מרעיו, שאותם אנחנו מכירים טוב מאוד. הבעיה האמיתית היא האופן שבו טרכטנברג לא מנסה אפילו לעמוד בפניהם, גם ברמה העניינית וגם ברמה הקולגיאלית: אלה הם העמיתים שלך למחנה, אפילו שאתה הוצנחת על חשבונם. איפה הלויאליות שלך?"
גלאון הוסיפה: "ככה לא נראה מי שמתיימר ברצינות להציב אלטרנטיבה כלכלית. ככה נראה בנאדם שעוד לפני שנבחר הוא לא מסוגל לעמוד מול בעלי הון. אני מאוד מקווה שבמחנה הציוני יתעוררו מאובססיית טכרטנברג הלא-ברורה הזאת, ויפסיקו להתנער מחברי הכנסת שלהם ששותפים לתפיסת העולם שלנו, ושנאבקו יחד איתנו בדיוק מול אנשים כמו אקירוב".