הכנות אחרונות לדוח מבקר המדינה בנושא הדיור. שר האוצר לשעבר ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, נאם היום (רביעי) בכנס "socialize 15"  שהתקיים בתל-אביב בשיתוף "פורבס ישראל" והפנה את האש לכיוון ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "עכשיו זו כבר לא טענה של מפלגה אחת נגד מפלגה אחרת, זה דו"ח רשמי של מבקר המדינה שנותן גיבוי לכל הטענות שלנו - משבר הדיור בישראל הוא תוצאה ישירה של ההזנחה של נתניהו והליכוד. שנים של סחבת, חוסר מעש, חסמים ושחיתות, גרמו למחירי הדיור לעלות באופן שערורייתי".
 
בהמשך דבריו, ציין לפיד את מעשי מפלגתו בקדנציה האחרונה: "בשנה ושמונה חודשים יש עתיד עשתה יותר בכדי לבלום את משבר הדיור מאשר כל מפלגה אחרת: הוקם קבינט דיור חוצה משרדים, גובשה תכנית לאומית מקיפה לפתרון המשבר, הועברו 4.5 מיליארד שקלים להסרת חסמים בירוקרטיים, קידום פינוי מחנות צה"ל ועוד".
 לפיד הדגיש בדבריו את העובדה כי 'יש עתיד' היא המפלגה היחידה שהסתערה על נושא הדיור מאז כניסתה לממשלה ואמר: "אנחנו היינו הראשונים שהוציאו לדרך תכנית לאומית אמיתית, מקיפה, לפתרון משבר הדיור. תכנית שמגדילה את ההיצע, מסירה חסמים, מכניסה משתנים חדשים לשוק הנדל"ן כמו הסכמי הגג, דיור להשכרה לטווח ארוך וסיוע של מאות אלפי שקלים לזוגות הצעירים. את התכניות האלה נתניהו קטע כשהחליט לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. את התכניות האלה אנחנו נמשיך ליישם רגע אחרי הבחירות. זו לא מלחמה על דיור, זו מלחמה על דור שלם".


בשעה 18:00 יתפרסם דוח מבקר המדינה בנוגע לבעיית הדיור בישראל. הדוח מתייחס לשנים 2014-2006, שבהן כיהנו אהוד אולמרט ובנימין נתניהו כראשי ממשלה. בין היתר נבדקו בו משרד ראש הממשלה, מנהל התכנון, מנהל מקרקעי ישראל, משרד הבינוי, השלטון המקומי ואגף התקציבים באוצר.

בליכוד, שבו דרשו לפרסם את הדוח רק לאחר הבחירות, ובלשכת ראש הממשלה, נערכו התיעצויות והנטיה היא לגלגל את האחריות לפתחו של שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, שמעמדו בסקרים מתחזק. גם במפלגות אחרות נערכו התייעצויות כיצד להגיב על הדוח, אולם היו מי שלא המתינו וכבר הפנו אצבע מאשימה כלפי הגורמים האחראים לדעתם מחדל הדיור.



בכנס המכינות הקדם צבאיות של הציונות הדתית שנערך היום במכינת עצם ביישוב נווה, תקף שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, את שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, והאשים אותו בסחבת שמנעה פינוי של בסיסים צבאיים רבים לטובת בניית רבבות אלפי יחידות דיור. "הצעתי לפנות מחנות צבאיים מחיפה ועד אשדוד", אמר יעלון. "מדובר בעשרות אלפי יחידות דיור. ומי התנגד? האוצר".