רגע לפני שפורסם היום (רביעי) דוח המבקר על משבר הדיור, החליט הליכוד להרחיק את אלי מויאל מהמפלגה. לאחר שעות ספורות התקשר מנכ"ל המפלגה, גדי אריאלי, אל ראש עיריית שדרות לשעבר והודיע לו כי המכתב שבו בישר לו על הדחתו כנגד שימוע - מבוטל. מאוחר יותר הגיב מויאל על הפרשה בראיון לבן כספית ברדיון 103 ותקף את נתניהו: "אני אוהב את הליכוד, אבל לא אצביע למפלגה שביבי בראשה".
 
שיחת הנזיפה של שרה נתניהו: "אלי מויאל לא מגיע לקרסוליים של ביבי" בתוך כך, הגיב מויאל בראיון לכספית על קיומה של ההקלטה, שקיומה נחשף לראשונה במעריב, שבה הקליטה בת זוגו של מויאל, מוניק, את שיחתה עם שרה נתניהו. לפי שעה, היא מסרבת לפרסם אותה בתקשורת. "אני בעד לפרסם את זה", אמר מויאל והמשיך, "אני לא הייתי מחזיק אותה דקה, אבל היא לא ברשותי. אני הבטחתי למוניק שלא אדבר על זה, אני מאשר את קיומה והיא בת 19 דקות". מויאל לא עצר בזה והוסיף: "כנראה שזה לא מוצא חן בעיני החלונות הגבוהים, אבל עם ישראל חייב לשמוע את ההקלטה".

כאמור , זוהי אינה הפעם הראשונה בה עולה מויאל לכותרות בכל הקשור לאי שביעות רצונו מהדרך בה מתנהלים בליכוד וראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפרט. בעבר פרסם בן כספית ב"מעריב" על עימות שנערך בין בת הזוג של מויאל, מוניק, לבין שרה נתניהו, אשר כלל שיחת טלפון בשעות הלילה המאוחרות. השיחה סבבה סביב הביקורת הקשה שהיתה למויאל על רה"מ במהלך צוק איתן.  בין השאר אמרה נתניהו:  "מויאל לא מגיע לקרסוליים של ביבי".

הסערה סביב מויאל החלה בגלל שזה החליט להיפגש עם המחנה הציוני, ומפלגת כולנו של משה כחלון. "הרצוג הוא יהודי ציוני, אני מזכיר לך מי היה אביו, אנחנו קראנו לאביו כבודו. מי אנחנו שנדיר בנאדם במדינה דמוקרטית בגלל דעותיו, לאחר שהחלטנו לא להצביע לליכוד, אז אמרנו, בוא נלך לדבר עם השכן".
 
מויאל גם התייחס להנהגת הליכוד, שאיבדה לטענתו את הדרך: "זו הצגה של איש אחד, אני לא מרגיש דמוקרטיה, לא ראיתי שלט אחד של המפלגה בעיר וזו עיר שכל חייה הצביעה לליכוד, יש פה סלידה מהאחר, שרים לא יודעים מה קורה בקמפיין של הליכוד, אני לא אגיד אמן לכל מה שאומר המנהיג. הייתי יכול לעזור לליכוד, אבל אף אחד לא פנה אלי, אני אשים פתק לבן".