יממה לאחר פרסום דוח משבר הדיור, כינסו היום (חמישי) ראשי המחנה הציוני מסיבת עיתונאים בה שטחו את המצע שלהם לגבי הבעיה, שהפכה להיות מרכזית בתקופת הבחירות לאחרונה. 



במרכזה של התוכנית, הבהיר יו"ר המפלגה, יצחק (בוז'י) הרצוג כי הוא מתכוון למנות שר שיכון אשר יפקח על התהליך, אך הבהיר כי כל זאת ייעשה בפיקוח ישיר של ראש הממשלה. 



"הפיתרון הוא די פשוט. בשש השנים האחרונות הוצאו מיליארדי שקלים על התנחלויות מחוץ לגושי ההתיישבות, סכום עתק שאם היה מרוכז בתכנון נכון לזוגות צעירים יכול להיות שמסיבת העיתונאים הזו לא הייתה מתקיימת. לא הגיוני לעשות חלוקה כל כך מעוותת של כספי הציבור. רק ראש ממשלה אחראי יכול לעמוד בראש קבינט של תכנון המשאבים לפתרון הבעיה המציקה הזו של המדינה. ראש ממשלה אחראי לא עוסק רק בנאומים וספינים. היו פה ראשי ממשלה שידעו לדפוק על השולחן ולהניע מהלכים אמיתיים לטובת הציבור. אעמוד בפיקוח אישי ישיר על כך".

עיקרי התוכנית עצמה מדברת על שינוי מהותי מראש הפירמידה וכוללת את מנהל תכנון ומקרקעי ישראל תחת שר אחד והאצת התוכניות. כמו כן, הרצוג ולבני מתכוונים לחתוך דרמטית את מיקסום הרווחים של מנהל מקרקעי ישראל לפחות בחצי. הרצוג הודיע כי הוא מתכוון להתערב גם בשוק השכירות ולבנות תקנות חדשות בנושא, לחזק את הדיור הציבורי ומתן הקלות לחד הוריות. "אנחנו מתכוונים לייצר דיור בר השגה אמיתי. המדינה נותנת קרקע בחינם, הקבלנים יבנו את הדירות ומשכירים כששכר הדירה לא עולה על שליש משכרה של המשפחה, בסופו של דבר המשפחה תוכל גם לרכוש את הדירה". 

"יוקר המחייה, שדירדר אנשים לחיטוט בפחי אשפה, הביא למצב בו כל ילד שלישי במדינה רעב ולפיטורים קטסטרופליים במפעלים בצפון ובדרום. בכל הבעיות האלה הוא לא מטפל ואני חושש שהוא גם לא חושב עליהן".

לבני והרצוג הבהירו: "נדאג לכולם, גם למתנחלים, אבל לא נפלה אותם לטובה.אנחנו  חייבים למגר את תופעת המאעכרים בנדל"ן. מתחייבים שלצעירים יהיה בית. ביבי אומר שלא היה לו זמן. שיספר איך שחרר את הרסן לבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות".
 
לבני: "תמיד ידענו לצאת ממשברים"
 
לאחר מכן התייחסו השניים לנסיעה של נתניהו לארצות הברית ותקפו את ראש הממשלה: "תמיד ידענו לצאת ממשברים, כשהיתה מנהיגות. בתחילת שנות ה-90 קלטנו מליון עולים וידענו להוציא אותם מקרוואנים. במקום שראש הממשלה יטריד את ישראל עם הפחדים שלו, שיקשיב לפחדים של האזרחים. שלא תהיה קורת גג לילדים שלנו".

"שמענו התבטאויות קשות של בכירי ארצות הברית אבל מה שמטריד זה שנתניהו סירב להפגש עם הדמוקרטים. עושה פוליטיקה בתוך הפוליטיקה. אנחנו קוראים לביבי - די. אל תיסע. אתה גורם נזק. במקומך לא הייתי נוסע, אלא משוחח עם נשיא ארצות הברית שיחות אינטנסיביות. יש לטפל באיום האיראני בצורה אחראית".
 

"הנאום בקונגרס הוא טעות אסטרטגית חמורה שתזיק לביטחון אזרחי ישראל. סירובו של ביבי לפגישה עם סנטורים דמוקרטיים בכירים מוכיח שוב שזה משחק מסוכן בפוליטיקה האמריקאית ולא שום דבר אחר. בכירי המערכת הביטחונית בישראל, כולל אנשיו שלו מבהירים לביבי שהנאום הוא טעות".
 
"אני חוזר ומבהיר, את השמירה על ביטחון אזרחי ישראל יש לעשות בשיחות אינטימיות ובשיקום יחסינו עם ארה"ב. אני יודע לעשות זאת מכאן באופן שישפיע באמת על המצב ולא ישרת רק ספין מתמשך ושרידות פוליטית. נתניהו תמיד מוצא אשמים להסתתר מאחוריהם מהבעיות האמיתיות של מדינת ישראל -  הוא מוכן להקריב הכל לצורך מטרה אחת: הישרדות". 
 
"למרבה הפלא הוא די מצליח, ולראיה עד עכשיו אנחנו לא מתעסקים בבעיות האמיתיות של עם ישראל שהן, הנושא הפלסטיני-ביטחוני, המנהרות מתחת לבתיהם של אזרחי ישראל, ביטחונם של תושבי עוטף עזה ותושבי גבול הצפון. בעיית הדיור של אזרחי המדינה, שבשש השנים האחרונות הוזנחה לחלוטין ולמעשה חיסלה את התקווה לדור שלם של צעירים שחלקם בורחים מהארץ".