יו״ר ״ישראל ביתנו״, שר החוץ אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (שבת) את החלטת בג"צ לאפשר לחברת הכנסת חנין זועבי להשתתף בבחירות: "סביב ההצעה  לפסול את זועבי מלרוץ לכנסת היה קונצנזוס לאומי רחב. כולם מבינים שצריך להיות עיוור וחירש כדי לא לראות שזועבי היא שונאת ישראל, בוגדת שמקומה בבית הסוהר ולא בכנסת. אבל ההסכמה הלאומית הרחבה הזו לא מנעה מבג״צ לפסול את ההחלטה ולאפשר לזועבי להתמודד שוב לכנסת".



ליברמן, שהמשיך את הקו התקיף שנקט בעימות הבחירות ביום חמישי, הוסיף באירוע "שבתרבות" בבת ים כי המקרה מזכיר לו את נושא המסתננים : "זה בדיוק כמו במקרה של המאבק במסתננים לישראל, שזה איום אסטרטגי על המדינה גם מבחינה חברתית, גם מבחינה כלכלית ואפילו ביטחונית. גם לגביו יש הסכמה לאומית רחבה שצריך להתמודד עם זה באמצעים משמעותיים ובצורה תקיפה. ואז בא בג״צ ופסל גם את זה ופגע בהתמודדות הזו בצורה קשה". 

השר ליברמן אמר כי ״ההחלטות האלו של בג״צ הן פגיעה קשה בחוסן הלאומי שלנו. ביכולת להתמודד עם דברים שמאיימים על קיומה ועל זהותה של מדינת ישראל. לכן היועצים המשפטיים של ״ישראל ביתנו״ עובדים כבר עכשיו על הצעות חוק שנגיש מיד לאחר הבחירות  ושימנעו מבג״צ להתערב בעתיד בהחלטות הכנסת וועדת הבחירות. לא יכול להיות שהרשות השופטת תתערב פעם אחר פעם בהחלטות של הרשות המבצעת והרשות המחוקקת.״
 

לדברי השר ליברמן ״הדרך הטובה ביותר לשמור על האיזונים הנכונים ועל הפרדת הרשויות היא הקמת בית משפט לחוקה ובכל מקרה אסור שבית המשפט העליון יוכל בכל רגע נתון להתערב ולהפוך החלטות בעלות משמעות פוליטית וחברתית שיש לגביהן קונצנזוס לאומי רחב".

גלאון: "אם היו אומרים אמירות כאלו כלפי יהודים, הן היו נתפסות מיד כאנטישמיות בוטה" 

בתוך כך, התייחסה גם  יושבת ראש מרצ , זהבה גלאון, לעימות הבחירות שהתקיים ביום חמישי ולהתבטאות שהשמיע שם ליברמן: "יומיים אחרי העימות, עדיין מהדהדות האמירות המסיתות והגזעניות של ליברמן כלפי הציבור הערבי. אם היו אומרים אמירות כאלו כלפי יהודים, הן היו נתפסות מיד, ובצדק כאנטישמיות בוטה. אך כאן בישראל, באולפן ערוץ 2, אף מועמד לא חשב אפילו שראוי להתנער מהם".

 
גלאון, שסיירה הבוקר בכפרים בדואים בנגב, אף הוסיפה קריאה נחרצת ליושב ראש המחנה הציוני: "לא ייתכן ששר החוץ של מדינת ישראל משתלח בכל הציבור הערבי, מציע לטרנספר את אזרחי אום אל פאחם לפלסטין, והמערכת הפוליטית שותקת ועוברת לסדר היום. אני מצפה מהרצוג, שיודיע, באופן חד משמעי, שהאיש הזה אינו בר שיח ואינו שותף פוטנציאלי לישיבה בקואליציית מרכז-שמאל. זו לא רק החלטה פוליטית, אלא, החלטה מנהיגותית, מוסרית וערכית".