שבועיים לפני הבחירות לכנסת, ונדמה כי המתח והאלימות גואים ומחלחלים.



קטטה המונית פרצה היום (שלישי) בכנס של "נשים בפוליטיקה" של מכללת המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן.


תחילת המהומה בכנס הבחירות ברמת גן בהשתתפות חנין זועבי

מתחילת הכנס היו באולם פעילים רבים של המפלגות, ביניהם גם יריבים מושבעים מצידם של ברוך מרזל ואביגדור ליברמן שהיו תוססים מתחילת הדיון, ומהצד השני תומכים של המפלגה הערבית המאוחדת.



בכנס, אשר הונחה ע"י כתבת מעריב, דנה סומברג, דיברו הנשים בין השאר על מצע נשי והאם צריך מצע ייחודי להן. כאשר נשאלה זועבי על מצבן של נשים במדינות ערב, ומה היא חושבת על כך שלמרות שדעותיה שנויות במחלוקת, עדיין הדמוקרטיה מאפשרת לה פתחון פה, היא החלה לצעוק ומכאן החל האירוע להתדרדר.



זועבי זעקה כי המנחה "מסיתה ובוגדת" על הבמה ובזמן שהדיון התחמם, עלתה פעילה שמזוהה עם המפלגה הערבית על השולחן והניפה דגל אש"פ. מאותו הרגע החלה קטטה המונית בין הסטודנטים, בה נשפכו בקבוקי מים על חברות הכנסת שהשתתפו בדיון: מיכל בירן, קארין אלהרר וחנין זועבי. כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום על מנת להפריד בין הנצים. עדי ראייה אמרו כי ראו את הצעירה שהניפה את הדגל עוזבת את המקום יחד עם ח"כ זועבי.



במהלך התקרית הותקפה יועצת התקשורת של בל"ד, אמילי מואטי, בידי פעיל המזוהה עם ברוך מרזל, נחבלה בראשה והובהלה לחדר המיון בבית החולים איכילוב. מואטי, שהיתה יועצת תקשורת של ראובן ריבלין בעת ההתמודדות על  תפקיד נשיא המדינה, סיפרה על התקרית: "יצאתי מהכנס לחכות לצוות שלי בחוץ  כשמישהו זיהה אותי כקשורה לרשימה המשותפת. באותו רגע קבוצת מפגינים רצה לעברי בקללות איומות שלא שמעתי אף פעם. גם ברוך מרזל היה שם. אחד מהם עם המוט של הדגל נתן לי בראש. חשבתי שזה בטעות אבל שוטרים אמרו לי שזה לא טעות. הוא ממש היכה אותי".

מואטי הובהלה לבית החולים איכילוב על ידי חבר הכנסת ד"ר באסל גאטס וכעת היא מטופלת בחדר המיון משם היא אמורה להשתחרר בשעות הקרובות.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך כנס שנערך במכללה למשפט ברמת גן, בו השתתפה גם ח"כ חנין זועבי, הונף באולם דגל פלסטין. אחד הנוכחים באולם התיז לעבר חנין זועבי מיץ. הצעיר, תושב רמת גן כבן 28 נעצר". במפלגת עוצמה יהודית הגיבו בחריפות לאירוע ומסרו: "יש להצטער שהמשטרה עושה דרמה מהאירוע. זועבי עשתה פרובקציות ונדרוש לשחרר את העצור, שהוא חלק מהמפלגה לאחר חקירה".



חברת הכנסת חנין זועבי אמרה לאחר האירוע: "זאת לא פעם ראשונה שכך הם מתנהגים לחברי כנסת. זה לא מראה שולי, הם לא עשבים שוטים. זאת קבוצה שמשתלטת על השיח הפוליטי ועל כל הזירות. על חופש הדיבור, על חופש הפעילות הפוליטית ולא נותנת לשיח שפוי להתנהל. חבורת קיצוניים שמשתלטת על הקונצנזוס".



זועבי הוסיפה: "אני אזרחית פלסטינית, אני אזרחית ישראל, אנחנו לא נלך לשום מקום, אנחנו ניאבק בשביל שיוויון ודמוקרטיה, זאת המולדת שלי ואנחנו נמשיך לחיות בה בלי לוותר על שום זכות. מי שלא מוצא חן בעיניו יכול לבחור לעצמו ארץ אחרת".



יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה התייחס לתקרית ואמר: "מערכת הבחירות הנוכחית ממשיכה את גל הגזענות, ההדרה והאלימות שאפיינו את תקופת כהונתה של הממשלה האחרונה. עצוב לראות שאפילו במוסדות אקדמאים כבר אין אפשרות לנהל שיח פתוח ולהציג מגוון של דעות".



"האלימות כנגד חברת הכנסת חנין זועבי וצוותה, מקורה באמירות קשות ומסוכנות של נבחרי ציבור שבמקום לנהוג באחריות, מלהיטים שנאה וכעס בניסיון לקושש קולות בקלפי. הרשימה המשותפת תמשיך לפעול כנגד אלימות ולעידוד שיח שיוויוני ודמוקרטי".



דובר המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, עמיחי זבולוני: "נקלענו לזירת התגוששות בין שני מחנות שאינם תלמידי המכללה. כל מחנה הביא את תומכיו.  האירוע אירע בכנס 'נשים ופוליטיקה' שאורגן עלי ידי סטודנטיות של המרכז ואנו מצרים על כך שגורמים קיצוניים ואינטרסנטים חיבלו בפעילות סטודנטיאלית מבורכת".