שעות ספורות בלבד לפני נאום נתניהו בקונגרס בוושינגטון מפרסם היום (שלישי) ערוץ הכנסת סקר בחירות חדש ממנו עולה כי המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג פותח פער של שלושה מנדטים על פני הליכוד בראשות בנימין נתניהו.



בסקר שערך אמש מכון "פאנלס פוליטיקס" עבור הערוץ, המחנה הציוני מוביל עם 24 מנדטים, בעוד שהליכוד יורד ל-21 מנדטים. יש עתיד והרשימה המשותפת מקבלות 13 מנדטים עתיד והרשימה המשותפת מקבלות 13 מנדטים כל אחת והבית היהודי עולה ל-12.



אחריהן נמצאת מפלגת כולנו, שעומדת על שמונה מנדטים, ויורדת לאחר שכבר הגיעה ל-10 בעבר. ש"ס ויהדות התורה נשארות יציבות על 7 מנדטים כל אחת; מרצ מתחזקת מעט ועומדת על שישה מנדטים, ישראל ביתנו נשארת על 5; את הרשימה סוגרת רשימת יחד בראשות אלי ישי עם 4 מנדטים בלבד, כמו בשבוע שעבר. לפי הסקר הזה, שאר הרשימות המתמודדות לכנסת העשרים לא עברו את אחוז החסימה.



שאלה נוספת שנשאלה היא האם מערכת הבחירות הזאת היא על הסוגיה האיראנית או על משבר הדיור? לפי 56% מהנשאלים, משבר הדיור הוא זה שיקבע את הצבעתם בקלפי, בעוד שהסוגיה האיראנית תעמוד מאחורי הצבעתם של 30% מהנשאלים. הסקר נערך בקרב מדגם גדול של 800 נשאלים וטעות הדגימה היא 3.1%.