עשרה לשמונה בערב, ביתו של עו"ד אלון סמואל, בלב שכונה תל אביבית שקטה ומבוקשת. עוד כמה דקות ייכנס לכאן לחוג בית ח”כ אופיר אקוניס מהליכוד.
כביכול מדובר בקהל אוהד, אנשי ימין, אבל נציג מפלגת השלטון ידע שהוא חייב להיות במיטבו. אפילו במחנה שלו יש מי שמפקפק ושואל מדוע ראש הממשלה מתעסק בנאום בקונגרס ופחות בהם, בליכודניקים, ממפלגת העם.
"אתמול פגשתי בחור שיש לו ילד בן שנה וחצי”, סיפר אקוניס. “הוא בא ואמר ‘אז מה עשיתם?’ כשסיפרתי לו על חינוך חינם ושלא יצטרך לשלם על הגן, הוא אמר ‘לא ידעתי’. 

אחת הבעיות שלנו ערב הבחירות היא שלא חשפנו את רשימת ההישגים במהלך הקדנציה. היא תיחשף בימים הקרובים ואני מקווה שזה לא מאוחר מדי".
אקוניס הגיע בדיוק בזמן. מי שבעברו היה דובר הליכוד הוא מקצוען שמכיר את הכללים. אסור להתנהג ככוכב, צריך לשחק אותה אחד משלנו, כדי שב-17 במרץ כל המפקפקים יזכרו מי ישב איתם בסלון ושתה קפה.
"מגיל 8 אני לא מתלבט", הסביר עזרי קרן, שישב לידי. "אני חי בארץ ישראל ורואה מה קורה. רואה מה השמאל עשה וזה מונע ממני כל התלבטות. יש לדעתי הונאה בסקרים ואני מאמין שהליכוד ייקח בגדול. אתה בטח מנחש מה אני חושב על התקשורת”.
גם לכם יש עיתון אוהד, לא?
"סוף סוף יש ביטאון שבעד ולא צריך להתבייש בזה".
הקו שבו אקוניס נהג במהלך השיחה דמה לקו של עזר. מול סלון עמוס הוא התחיל להפגיז באנחנו נגד שאר העולם. “מישהו ראה את מה שהתפרסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולא על ידי מטה ההסברה שלנו בנוגע לנתוני האבטלה? מישהו ראה ידיעה חדשותית?”, שאל. 
"אם הם היו בסימן עלייה כולם היו רואים, אבל מכיוון שהם בסימן ירידה זה לא התפרסם, אפילו לא במבזק חדשות קטן. נעשו דברים מדהימים ושום ביטוי. אנחנו מבינים שבעיתונות הישראלית לא תהיה אהדה לליכוד, אבל איזון - אנחנו מבקשים". 
אקוניס נכנס בלבני ובהרצוג, צחק מהפודיום המשוטט של לפיד, ורב על קרדיט המהפכה הסלולרית עם משה כחלון, איש כולנו, כי במלחמה הנוכחית לא לוקחים שבויים.
"אז נכון שכחלון היה שר תקשורת, אבל מאיזו מפלגה הוא בא ומי מינה אותו לשר?”, שאל את הקהל ולא חיכה לתשובה. “מפלגת הליכוד, בעידודו ובדחיפתו של נתניהו ובסיועי האדיב, ולא למעני, אלא למענכם, עשיתי זאת כיו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת. זו הייתה פעולה של מפלגה שמאמינה שכדי להשיג צדק חברתי פותחים שווקים לתחרות".
אקוניס לא עמד אלא ישב. האנשים שמולו לא התפתו ללכת למגשי הבורקס העמוסים וגם באגף השתייה נרשם יובש. חבר הכנסת המשופשף הבין שבשיא הקשב הגיע הזמן לשלוף את האלמנט האיראני, שבגללו ראש הממשלה נמצא בארצות הברית.
"אני שומע את הדבר המדהים 'עזוב שטויות של ביטחון, זה שולי’”, הוא התחיל. “במקרה יש מדינה בעולם, שאינה רחוקה מכאן ומנהיגיה אמרו רק ביום חמישי, ולא לפני 80 שנה, "אנחנו נשטח את תל אביב ואת חיפה’. צריך לנאום בקונגרס ולבלום את ההסכם הגרוע. לא לאפשר לאיראנים להפעיל צנטריפוגות, כי לא תהיה להם רק פצצה גרעינית אחת. הם יוכלו לאיים לא רק על ישראל, אלא גם על ערב הסעודית וירדן. בעניין איראן אין אופוזיציה, אין קואליציה, יש ישראל". היה נדמה שדבריו יתקבלו במחיאות כפיים, אבל את פרץ הפטריוטיזם ניפצה לירון מהשורה האחורית. 
"אני מייצגת קהל שמנסה לקנות בית", אמרה. "עשינו טעות ולא קנינו, והיום בית שעלה מיליון שקלים עולה שני מיליון. אנחנו גרים בגבעת שמואל, אצל חמותי. גיסי גר שם, אחותו גם. 
כולנו עברנו את גיל 30 . מזל שיש לה בית גדול. ומה עושה ביבי? רוצה מיטה במטוס, רוצה גלידה בטעם פיסטוק ואני צריכה להצביע בשבילו. אני בדעותיי ימנית ולא רוצה להצביע שמאל, אבל הוא לא משאיר ברירה. הוא מדבר רק על איראן”.
מצדו השני של הסלון קם אמיר, שהמשיך בקו המיליטנטי: “שש שנים אתם בשלטון. חפרו מנהרות וישנתם, עזוב סיפורים. דירה אצלנו בשכונה עלתה 300 אלף שקל והיום 1.1 מיליון. אתם ישנים. אל תפילו אחריות על אחרים. לא הייתם טובים. נכשלתם, אבל אצביע בשבילכם, כי אין מישהו אחר. אם היה גבי אשכנזי, הייתי הולך איתו. ביבי עשה מספיק פדיחות".
אקוניס הקשיב, ציפה לאפשרות של תקיפה אווירית. 
"נתחיל מצוק איתן", פתח בתשובה. "בכל פרמטר, חמאס חטף את המכה הגדולה ביותר מאז שנות ה-80 . לא הייתי מזלזל בזה. ומה יקרה אם מפלגת העבודה תעלה? אתה תיכנס לסופר ולא תשלם על המילקי? לא תשלם חשמל, מים? אני מציע לא להיגרר אחרי קמפיין שווא. הסיסמאות משעשעות, לעתים מזמינות, אבל זה זה תהליך ארוך. אנחנו מודעים לבעיה. אפשר לדבר גם על הבעיה האיראנית וגם על בעיית הדיור ועל יוקר המחיה".
זה לא היה ערב קל עבור אקוניס. גם כאן האיום הגרעיני נדחק הצדה לעומת בעיות היומיום ברחוב. ובכל זאת, הוא אמר להם שאין ברירה, חייבים לחזק את השורשים הישנים. “הפתק היחיד שמבטיח הקמת ממשלת ליכוד הוא פתק מחל”, הסביר. “אומרים לי שאין סכנה שתוקם ממשלת שמאל, יש סכנה מיידית ומוחשית”.בחיבוקים ולחיצות ידיים. מישהו הבטיח לו טיפים בנושא ההסברה והוא ביקש שייצור קשר. כל תרומה תתקבל כעת בברכה. 
"אני מרגיש שבשבועיים האחרונים נעשתה שטיפת מוח חיובית, שהצליחה להשפיע על מתנדנדים רבים והחזירה אותם הביתה”, העריך. “לדעתי, בסוף נקבל 25 מנדטים שיאפשרו לנו להקים את הממשלה הבאה”.