עימות חריף התרחש היום (רביעי) במכללת הדסה בירושלים, אליו הגיעה חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ).



לאחר שהח"כית סיימה לנאום, היא נתנה זמן לשאלות. סטודנט בשם שניאור זלמן, תקף אותה מילולית וטען כי עקב דעותיה, היא דומה לצורר הנאצי, אדולף היטלר. זנדברג זעמה על ההשוואה וביקשה ממנו לחזור בו, אך הוא סירב ובתגובה ביקשה להוציאו מהאולם.



בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה הסטודנט אומר כי "לפני 70 שנה היה אדם באירופה שאמר שיש בעיה ואפילו כתב על זה את הספר "מיין קמפף". הוא טען שכל הבעיות בעולם קרו בגלל היהודים וצריך לגרש אותם. מה אומרים היום? שכל הבעיה במזרח התיכון ובעולם קשורה למתנחלים, בגלל שהם גרים שם".


לאחר מכן הוסיף: "שמי הוא שניאור זלמן, כמו שמו של הרב הראשון של חב"ד, שהלך לכלא ברוסיה בגלל שהחליט לתמוך בשכונה יהודית בחברון ב-1777. מי שאומר שהבעיה שלנו היא בגלל היהודים בחברון, זאת גזענות. זה בדיוק כמו מה שהיטלר לפני 70 שנה. אני מצטער, אבל אני לא יכול לקבל דבר כזה, שמישהי בכנסת ישראל אומרת שיהודים שגרים באיזה מקום לא יכולים לגור שם וצריך לגרש אותם".

זנדברג זעמה על דברי הסטודנט ואמרה במהלך העימות: "אני מביעה שאט נפש מהדברים שלך ומהשוואה של מישהו במערכת הפוליטית להיטלר. אני מבקשת ממך לחזור בך מהאמירה הזאת". הדברים שאמרה לוו במחיאות כפיים, מה שגרם לסטודנט להתלהט: "את לא היטלר, אבל את כמו היטלר. את לא תגידי שיהודי לא יכול לגור במדינת ישראל, שיהודי לא יכול לגור בחברון ולא באישזהו מקום".

האירוע, שכנראה תוכנן מראש על ידי הסטודנט וחבריו, המשיך כשהאדם שצילם את הסרטון אמר כי הוא ייצא החוצה ביחד איתו והוסיף: "הוא צודק במאה אחוז - את כמו היטלר, אנחנו נצא ביחד ולא נשאר פה. את כמו היטלר אחד על אחד - בדיוק אותו דבר".

חברת הכנסת מסרה בתגובה ל"מעריב אונליין" כי "מדובר באירוע חריג וחמור, הסטודנט קרא לעברי בשם היטלר, כינה אותי היטלר, לשמחתי הסטודנטים באירוע מימין ומשמאל כאחד התנערו מן הדברים והביעו שאט נפש מאמירתו. לדעתי מדובר במישהו מתומכי כך שהגיע מלווה בשני צעירים שתיעדו את המעמד. אני רגילה לשאלות נוקבות ואף לביקורת חריפה, אבל הדברים שהוא אמר היו חריגים גם עבורי. ברגע שהוא יצא מן האולם האירוע המשיך להתנהל כרגיל. הסתפקתי בכך שהוא יצא ולא הגשתי תלונה".