פחות משבועיים לפני הבחירות, ולראש הממשלה, מסתבר יש לא מעט סיבות לדאגה.



על פי דיווח אמש (שישי) בחדשות ערוץ 10, בליכוד ישנו חשש אמיתי כי בעקבות התיקו הפוליטי המסתמן בין הליכוד והמחנה הציוני, ייאלץ נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לכפות על נתניהו ממשלת אחדות עם רוטציה. על פי הדיווח הזה ודיווחים קודמים הגיעו יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להבנות לפיהן הם יגיעו ביחד לנשיא וימליצו על מועמד זהה לראשות הממשלה. 



על פי הדיווח של בן כספית בערוץ 10, דחה משה כחלון הצעה של יאיר לפיד להגיע כגוש אחד לנשיא ולמעשה ליצור ברית "אחים" דומה לזו שיצר לפיד עם בנט בבחירות 2013. עוד דווח כי בליכוד ישנה הבנה כי במצב בו תקבל המפלגה פחות מ-20 מנדטים היא לא תוכל בשום מצב להקים ממשלה. נתניהו, כך דווח, מעדיף ממשלת ימין צרה על פני ממשלת אחדות, עם כי כמובן שהכול כפוף לתוצאות בקלפי ב-17 למרץ. 



כספית התייחס לנושא גם  אתמול במעריב, וכתב על אפשרות של דיל (מוכחש) של ליברמן וכחלון, שיגיעו כגוש אחד לנשיא ריבלין. כספית אף העלה תרחיש שהם ימליצו בסופו של דבר על לפיד לראשות הממשלה. בתסריט הזה,  שנראה דמיוני, ובכפוף לכמות המנדטים שיש עתיד יקבלו, עוד יכול לפיד להיות ראש ממשלה בסיומה של מערכת הבחירות הזו, שלא מפסיקה להפתיע. 



כחלון עצמו הכחיש אפשרות של "דיל" עם ליברמן, ואמר הערב באולפן שישי של ערוץ 2 כי "אין משא ומתן עם אף אחד". כחלון הוסיף כי אין מבחינתו שום מניעה לשבת בקואליציה עם אף מפלגה ציונית, אך הוא יתקשה מאוד לשבת עם הרשימה הערבית המשותפת. כחלון תקף בעדינות את נתניהו ואמר כי "לא היה קורה כלום אם הוא היה דוחה את נסיעתו לקונגרס האמריקאי לאחרי הבחירות". 



על פי סקר סקר מעריב שפורסם אתמול, למרות הנאום השבוע בקונגרס האמריקאי, מקבל הליכוד 22 מנדטים, כאשר המחנה הציוני עוקף אותו עם 24 מנדטים. יאיר לפיד ויש עתיד מתחזקים ועולים ל-13 מנדטים, הבית היהודי עולה במנדט ל-12. כחלון ודרעי דורכים במקום עם 8 מנדטים ו-7 מנדטים בהתאמה,


וליברמן עדיין עם 5.



עוד מראה הסקר שיפור לראש הממשלה בתמיכה האישית כאשר  46% מהציבור רוצים אותו קדנציה נוספת (עלייה של 4% מהשבוע שעבר)  ו־44% לא רוצים אותו לעוד קדנציה (50% בשבוע שעבר).