יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, טען היום (שבת) באירוע "שבת תרבות" בתיאטרון רמת גן, כי נתניהו לא מתייחס לנושא העיקרי של מערכת הבחירות: "הבחירות הן על החיים שלנו, לא על וושינגטון. הבחירות הן על העגלה בסופר, על מחירי הדיור, על החיים האמיתיים".



כשנשאל על תפקודו כשר האוצר, ענה לפיד: "אני נכנסתי למשרד האוצר, כשהייתי היחיד שהסכים להיכנס לתפקיד. אמרו שזה מלכודת. עוברות שנתיים ועכשיו כולם רוצים להיות שר האוצר. כולם רוצים עכשיו את התפקיד הזה כי הם יודעים שאני סיימתי את תפקידי עם משרד אוצר חזק. בתקציב 2015, בלי להעלות מיסים. הם יודעים שזה רק להתניע ולנסוע. לכחלון יש מודעות על כל המדינה, ארדן וכץ כבר רבים ביניהם מי יהיה שר האוצר הבא, מנו טרכנטנברג מודיע שהוא מועמד לשר האוצר ובנט אומר שאם הוא לא יהיה שר הביטחון הוא רוצה להיות שר האוצר".




כשנשאל לפיד על התחזיות והסקרים האחרונים, ענה: "אנחנו לא יודעים מה יהיה בבחירות. אבל אם מסתכלים על מערכת הבחירות הקודמת, ל'יש עתיד' יש את הפוטנציאל להפתעה. משהו השתנה בתרבות הפוליטית. במשך המון שנים היה פה רק ימין ושמאל. עכשיו יש שלושה גושים ורוב הציבור נמצא היום במרכז. המרכז הוא גוש חדש שההפתעה יכולה לבוא רק ממנו כי הוא היחיד שמושך מנדטים משני הגושים האחרים".