אלוף במיל' יואב גלנט, מס' 2 במפלגת כולנו, הגיע היום (שבת) לשבת תרבות בבאר שבע. הוא ביקר את התנהלות ממשלתו של נתניהו במהלך מבצע צוק איתן ואמר: "במבצע הובילו 30 מנהרות אל גני הילדים. שר הביטחון הצטלם בתוכן ולא פעל. אצלי, כמפקד פיקוד דרום, זה לקח חצי מהזמן בלי כיפת ברזל. היום זה היה לוקח לי אפילו פחות".



גלנט הוסיף כי במידה וייקבל את תיק הביטחון, המערכה הבאה בעזה תהיה "קצרה בהרבה ואיכותית בתוצאותיה. במלחמה צריך לנצח, אני לא מוכן לחיות עם תיקו", וקרא לשר הביטחון, משה בוגי יעלון, להתייצב מולו לעימות: "אני קורא לשר הביטחון לעימות ישיר ופרונטאלי בנושאי ביטחון בשבוע הקרוב לעיני עם ישראל".



גלנט אמר כי סביר להניח שבתקופת הממשלה הבאה תתחולל מערכה נוספת בעזה, ושאל: "בזמנים כאלה, מי הציבור ירצה שינהל את הלחימה? מי שהוכיח שהוא יודע לנצח או המהססים, חסרי התעוזה וחסרי המנהיגות"? הוא הוסיף: "לא מקובל עליי שנשב שווים מול שווים עם חמאס בתיווך מצרי אמריקאי. 


החמאס הם לא הצבא האדום כמו שסיפרו לכם. שר הביטחון מוכן לחיות עם תיקו. אני לא. זו בעיה של יצירתיות, נחישות ומנהיגות".



לגבי ההתנהלות במהלך המבצע, אמר גלנט: "תמכתי בצהל לאורך כל וצוק איתן, אך כאשר ראיתי את תוצאות צוק איתן הבנתי שהמצב לא טוב. זורים חול בעיני הציבור. אומרים או שנעשה את המהלך הכושל שעשינו או שנכבוש את רצועת עזה. זה פשוט לא נכון. בעופרת יצוקה ראינו שזה נכון. בין שני המצבים הקיצוניים שמציירים, יש מצבי ביניים. הם דורשים מנהיגות ויוזמה.



על נאום נתניהו בקונגרס: "מסכים על המטרות חולק על הדרך"



כשנשאל על הנושא האיראני ונאום ראש הממשלה בקונגרס, אמר: "ריבוי התבטאויות בהיבטים אופרטיביים אינו תורם למדינת ישראל. ישראל צריכה אופציה צבאית כדי לא להשתמש בה. יחד עם זאת, אסור להתעמר באיש החזק בעולם. כנשיא ארה"ב, הארי טרומן הביא להקמת מדינת ישראל בהצבעת האו"ם, למרות התנגדותו של מרשל. לכן, ראש ממשלת ישראל לא יכול להרשות לעצמו לדבר בסנאט ללא אישור הנשיא. זה לא יעלה על הדעת".



גלנט אמר כי הוא מסכים עם המטרות של הנאום אך חולק על הדרך שבה בוצעו הדברים. "אני מעולם לא דיברתי על מבצעים לפני שעשיתי אותם. בחיים לא השתתפתי במבצע שקודם דיברו עליו ואחרי זה ביצעו אותו".



כשנשאל על ליברמן אמר: ״אפרופו ליברמן, אני לא זוכר אותו לצידי במבצעים האלה״.