האם יאיר לפיד משנה כיוון בנושא הלגלילזציה של סמים קלים? שר האוצר לשעבר אמר היום (ראשון) כי ייתכן שישנה את עמדתו בנושא לאור הצלחת מכירת המריחואנה במדינות קולורדו ווושיניגטון.



"קרה לי משהו בדבר הזה, הייתי לגמרי גורף נגד הלגליזציה. מתנהל כרגע בעולם הניסוי הכי גדול בהיסטוריה בתחום, בקולורדו ובוושינגטון. אני אמרתי שאני לא רוצה להיות מקובע. אם יגידו לי ששלוש המדינות הגדולות בארה"ב עשו את זה ואמרו שזה בסדר, גם אני אשתנה לכיוון הזה", התחייב לפיד בכנס "בוחרים דמוקרטיה 2015", שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה, בשיתוף אגודת הסטודנטים.



כאמור, בעבר יצא לפיד באופן נחרץ נגד לגליזציה. הדבר גרם למחאה חריפה נגדו ברשת, ואחת הגולשות אף סיפרה כי בניגוד לדבריו, היא עישנה עם לפיד סמים בדירתו.



בנוגע לשאלה על מי ימליץ לראשות הממשלה, אמר יו"ר יש עתיד: "אני אעשה כל דבר שאני יכול כדי שבנימין נתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל".



"ישבתי שנתיים בממשלת נתניהו, אותי מעצבנת ציניות וחוסר אכפתיות. נתניהו הוא האיש שכל מה שמעניין אותו זה לשבת בתפקיד ראש הממשלה", הוסיף לפיד.



לפיד גם המשיך במתקפה החריפה על יו"ר ש"ס אריה דרעי. לדבריו, העובדה שאריה דרעי נמצא בחיים הציבוריים זה כתם על מדינת ישראל. "אדם שהורשע בעבירה שיש עימה קלון לא יוכל להיות ח"כ או ראש עיר לא בעוד 7 שנים וגם לא בעוד 14 שנה".



"החוק אף פעם לא רטרואקטיבי, אבל לא אתנגד אם דרעי ייאלץ להצביע בעד החוק הזה במסגרת הסכם קואליציוני ", אמר.



דבריו של לפיד מצטרפים לדברים הקשים שהטיח בדרעי בעימות הטלויזיוני ששודר בערוץ 2 כשאמר לו: "אתה עבריין מורשע. אנחנו נעזור לך להשתקם". הדברים עוררו את זעמו של דרעי שענה ללפיד: "מי אתה שתשקם אותי?". בעקבות חילופי הדברים חזר דרעי ואמר מספר פעמים כי לא יישב בממשלה אחת עם לפיד.



בהתייחסו לשאלה "איפה הכסף", אמר שר האוצר לשעבר: "לכל אחד מכם יש עוד שני ילדים שאתם מממנים: אחד בבני ברק ואחד בירושלים – המדינה צריכה תיקון".



"הכסף נמצא בתוך המערכת השלטונית עצמה, בתוך קבוצות אינטרסים שמנהלות אותו. השקענו כסף במעונות יום, בסוף השנה כשבדקנו למה לא קרה עם זה כלום, גילינו ש35% מהתקציב עבר דרך משרד הכלכלה לישוב אחד ביהודה ושומרון, ככה זה שמתעדפים קבוצה אחת על אחרת במדינת ישראל".