מאות מעובדי הדרום, ביניהם עובדי קבוצת כיל, חסמו את רחוב אבן גבירול בתל אביב, שמהווה ציר תנועה מרכזי בעיר, כחלק מההפגנה שהחלה הבוקר (שלישי) מול מטה ההנהלה בתל-אביב.



ההפגנה החלה מול מגדל המילניום ברחוב הארבעה, במחאה על על משבר התעסוקה וגל הפיטורים בדרום. 



אתמול, יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הנחה את ראשי הוועדים בדרום להיערך לקראת שביתה שתחל ביום חמישי הקרוב. בין מקומות העבודה שכלולים בסכסוך ובהם נערכים לקיום השביתה: נמלי הים באשדוד ובאילת, רכבת ישראל בדרום, הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, בתי החולים הממשלתיים בדרום, מפעלים ומקומות עבודה נוספים במגזר הציבורי והפרטי.




המפגינים חוסמים רחובות מרכזיים בת"א. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות




הפגנת העובדים בתל-אביב. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות


התאחדות התעשיינים נגד ההסתדרות הגישה עתירה נגד ההסתדרות, בנוגע לביטול השביתה הכללית המתוכננת. בית הדין הארצי לעבודה בירושלים דן בעתירה אך לא הכריע בעניין והחליט להמשיך את הדיון ביום רביעי. גורם בכיר בהסתדרות סיפר למעריב: "אנחנו מאמינים שבית הדין הארצי לא יאסור את קיום השביתה הכללית ואנחנו ממשיכים בהכנות לקראת השביתה ביום חמישי. האירועים האחרונים מסכנים את הדרום וקיום השביתה הוא הדרך של עובדי הדרום להביע את מחאתם על כך".

בהמשך לכך, יו"ר ההסתדרות ייכנס היום את ראשי האיגודים המקצועיים וראשי המרחבים לצורך תכנון הצעדים. 



הרקע לשביתה נעוץ בפגיעה חמורה ומתמשכת בציבור העובדים בדרום הארץ. העילות לסכסוך שההסתדרות הכריזה לפני כשבועיים, התייחסו למשבר העמוק שנוצר בדרום בעקבות גל הפיטורים ולנוכח קידום תכניות צמצום חד-צדדיות, ללא העמדת פתרונות העסקה חלופיים לתושבי האזור.