"לא מתייאשים, בוחרים לבחור", זו הסיסמה שליוותה את הכנס שערך ראובן ריבלין, נשיא המדינה הערב (שלישי) בבית הנשיא. ריבלין הזמין מאה אזרחים שהצהירו כי לא יצביעו בבחירות, במטרה להבין מה עומד מאחורי החלטה זו ולהסביר להם כיצד הוא רואה את חשיבות מימוש זכות ההצבעה.
הנשיא ערך דיון פתוח עם המתלבטים האזין לדעותיהם והשיב למתלבטים: "לא הזמנתי אתכם הנה היום כדי להטיף לכם. הזמנתי אתכם כדי להקשיב לכם, אבל גם כדי לשתף אתכם בחשש שיותר מדי אזרחים בקרבנו מתפתים לאדישות ולייאוש. היום, יש אזרחים רבים שמרגישים חוסר אמון במערכת הפוליטית. אם בגלל חוסר ייצוג - תחושה שקולכם לא נשמע ואם בגלל תחושה שגם מי שמצביע - לא מצליח להשפיע". 
ריבלין פנה ישירות אל האזרחים ושאל אותם: "חברים, האם בסרבנות ההצבעה שלכם במחאה הפרטית שלכם, אתם באמת מענישים "אותם", או שאתם מענישים את עצמכם? את כולנו? יקירי, אני חושש שסרבנות ההצבעה הזאת היא גול עצמי. נכון שחלקכם מרגישים מיואשים ומחפשים בכל מחיר דרך להביע את הכעס שלכם ואת המחאה שלכם. אבל המחשבה כאילו "קריסה של השיטה" היא שתצליח להוביל לשינוי שלה, היא נאיבית במקרה הטוב והרסנית במקרה הרע".

בסיום דבריו, בחר נשיא המדינה להדגיש כי "הזכות לבחור לא הוגשה לנו על מגש של כסף. העם היהודי נאבק עליה אלפי שנים ושילם עבורה מחיר כבד. אני זוכר כילד את הבחירות הראשונות, אנשים לבשו בגדי חג בדרכם לקלפי, זה לא דבר של מה בכך. במדינות רבות סביבנו אנשים עדיין נאבקים ומתים למען הזכות הזו. גם השנה, שילמנו במחיר כבד, על חרותנו- בואו נממש אותה".