שישה ימים בלבד לפני מועד הבחירות, יחזקאל שטלצר, יושב ראש מפלגת מגנים על ילדינו, הסיר את מועמדותו לכנסת והצטרף לבית היהודי.
המפלגה מגנים על ילדינו שהניפה את דגל המלחמה בפורנו, הוקמה במטרה לקדם חקיקה שתגן על ילדים מפני חשיפה לחומרים פורנוגרפיים.
ההחלטה להסיר את המועמדות התקבלה לאחר שבסקרים האחרונים הסתבר שהרשימה לא תקבל יותר מ-30,000 קולות בבחירות הקרובות ועל כן לא תעבור את אחוז החסימה.
 

שטלצר הסביר את ההצטרפות לבית היהודי ואמר כי הבית היהודי תמך בעבר בחקיקה שקידם דרך לובי בכנסת. מדובר בהצעת חוק שמבקשת לחייב את ספקיות האינטרנט לסנן פורנוגרפיה כברירת מחדל.
בהודעה שפרסמה המפלגה נכתב: "שטלצר מוסר כי חשוב לו לשמור על קולות המצביעים הרבים שיכולים ללכת לאיבוד, ולהביע תמיכה בבית היהודי. הוא מקווה שהבית היהודי תמשיך לסייע בקידום יוזמות להגנה ולטיפול בילדים ונוער בסיכון מכל המגזרים. שטלצר הביע תקווה שהבית היהודי תעמוד בהבטחותיה להוות בית לכלל המגזרים בחברה הישראלית ולהתעלות מעל הזדהותה הסקטוריאלית ובכך להמשיך לסלול את דרכה כמפלגת שלטון אמיתית".

מערכת הבחירות שהחלה עם 26 רשימות, הצטמצמה ל-24 רשימות. חבר הכנסת לשעבר טאלב א-סנע, הודיע בחודש שעבר כי הוא מסיר את מועמדותו ומצטרף לתמיכה ברשימה המשותפת. כעת גם שטלצר פורש, פחות משבוע לפני הבחירות.

עבור שתי המפלגות שהיו אמורות לרוץ לכנסת הודפסו 12 מיליון פתקים, שישה מיליון עבור כל מפלגה, שכעת לא יהיה בהם כל שימוש.