היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פנה הבוקר (חמישי) לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, על מנת שיבהיר מה היו השיקולים בבסיס ההחלטה להגיש כתב אישום נגד מועמד מפלגת ״יחד״ בראשות אלי ישי לכנסת, פעיל הימין ברוך מרזל, במועד כה סמוך לבחירות. היועץ ביקש לדעת גם את זהותו של הגורם שהחליט על כך.



אתמול פורסם כי נגד מרזל, מספר 4 ברשימתו של ח״כ ישי, הוגש כתב אישום על ידי יחידת התביעות של משטרת מחוז ש״י, לבית המשפט השלום בירושלים. בכתב האישום נטען כי בשנת 2013  תקף מרזל ערבי תושב חברון לאחר שהאחרון ישב בחצר ביתו ושתה תה עם חבריו. במהלך הזמן הזה נכנס מרזל אל חצר ביתו של האיש ולאחר שהתבקש לצאת מהחצר, היכה את עיסא עמרו במכת אגרוף לאחר שטען כי מישהו קרא לו להיכנס אל תוך החצר.



במקום התפתחה מהומה והתושבים קראו לחייל שהיה באיזור להגיע ולהפריד בין הנצים. על פי הטענות, לאחר שהחייל התרחק מהמקום, בעט מרזל, על פי כתב האישום בחוזקה ברגלו של עיסא וגרם לו לסימנים אדומים ברגליו. הפרקליטות מאשימה אותו בהסגת גבול פלילית ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.



מרזל פרסם הודעה לפני זמן קצר בה הוא כותב: "אפילו היועץ המשפטי לממשלה מבין שמדובר ברדיפה נגדי.  לא יעזור לשמאל בכנסת הבאה אני אהיה ואעשה שם סדר".



עורך דינו, איתמר בן גביר, בירך על ההחלטה ואמר, ״טוב עשה היועץ המשפטי לממשלה שהורה על בדיקה ובירור העניין כאשר מי שמעיין בנוהל רואה שנעשה עם מרזל עוול ואי צדק״.