יו"ר וועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, הורה היום (ראשון) למפלגת "יחד" להסיר מתשדיר הבחירות את המשפט "קץ למסתננים", שלטענת ג'ובראן הינו גזעני.



בתשדיר, שתוכנן להיות משודר היום ברשת ב' ובגלי צה"ל, נאמר בין השאר המשפט: "הגיע הזמן לשים קץ לוויתורים המדיניים, לטרור ולשליחיו, למסתננים ולעובדים הזרים". יו"ר וועדת הבחירות השופט סלים גו'בראן טען כי לדעתו קיימת "ודאות קרובה שהמשפט גזעני ומסית לאלימות".



ג'ובראן הודה כי אמנם הביטוי "לשים קץ" אינו צמוד למשפט "למסתננים ולעובדים הזרים", ואף אמר כי הוא מודע לכך שהאותיות "קץ" הן אלה המסמנות את רשימת המפלגה, אך למרות זאת החליט לפסול את המשפט מהתשדיר.



מפלגת יחד מסרה בתגובה: "החלטת השופט ג'ובראן מצטרפת להחלטות השונות של שופטי בג"ץ כנגד תושבי דרום תל אביב ושאר הישובים בהם מתגוררים המסתננים. כיושב ראש ועדת הבחירות, ג'ובראן חייב היה לגלות רגישות כלפי תושבי דרום תל אביב ולא כלפי המסתננים הלא חוקיים שממררים את חייהם".



לפני כשבוע סיירו מועמדי מפלגת יחד בדרום תל אביב עחד עם ד"ר מיכאל בן ארי. בסיור אמר בן ארי כי הוא מצפה שח"כ ישי יחזור למשרד הפנים. ישי התייחס גם הוא לתופעת המסתננים ואמר: "לפני מספר שנים אמרתי שהדבר מסכן את הרוב היהודי במדינת ישראל ופירטתי בצורה ברורה ביותר את הסכנות. הפכו אותי לגזען וחשוך והיום כולם מבינים שצדקתי. מזעזע לראות בתי כנסת שחוללו" .ישי הוסיף: "תושבי דרום תל-אביב הם מזרחים חלשים עניים, הם לא מצפון תל-אביב".