יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, קיבל היום (ראשון) חלקית עתירה של המחנה הציוני וקבע כי יש לראות בעצרת הימין המתוכננת להערב משום "אירוע פוליטי המהווה תעמולת בחירות" ועל כן אסר על הופעת אמנים בעצרת וכן אסר על שימוש ב"משאבי ציבור" לצורך מימונה.
 
את העתירה הגישו היועץ המשפטי של מפלגת המחנה הציוני עו"ד שימי בראון בשם רשימת המחנה הציוני, וכן מזכ"ל מרצ ומועמד מטעמה לכנסת מוסי רז, בעקבות פרסומים על הופעת ראש הממשלה ופוליטיקאים נוספים בה ועל התגייסות מועצות מקומיות ביו"ש למימון העצרת.
 
השופט סלים ג'וברן קיבל את את טענת העותרים לפיה אסורה הופעת אמנים במהלך הכינוס הפוליטי. כפועל יוצא מקביעה זו חל איסור לשדר את העצרת שכן הדבר מהווה תעמולת בחירות. העתירה התבססה על כך שמכנס שלכאורה הינו בעל אופי ציבורי, הפך  לכנס פוליטי לכל דבר ועניין מהרגע בו הכריז רה"מ כי ינאם בו.

מפקדים למען בטחון ישראל: "השתתפות נתניהו היא סטירת לחי לחיילי צה"ל"
 
לשופט הוגשו מודעות שפורסמו מטעם המועצה האיזורית בנימין, בקעת הירדן והר חברון הקוראות לציבור להשתתף בעצרת, דבר המווה לכאורה שימוש אסור במשאבי ציבור. השופט הוציא צו על תנאי האוסר על אותן מועצות להשתמש בצורכי ציבור לצורך תעמולת בחירות. בעקבות ההחלטה הודיע המחנה הציוני כי יפנה למבקר המדינה על מנת לבדוק את מימון העצרת והאם נעברו לכאורה עבירות על החוק.
עמיר בניון עצמו קרא אמש לציבור להגיע בהמוניו לעצרת בהדגישו כי "כולם יודעים שכאן הוא ביתם ויעשו הכל כדי לשמור עליו מכל משמר. בעזרת השם אני מאחל לכולנו שנלמד מילדינו איך לחיות יחד. זאת סיבת הסיבות להגעתי לעצרת. מקווה לראות ציבור ענק". 

בעקבות הפרסום על כך שנתניהו יהיה הנואם המרכזי בעצרת הימין, אותה מארגנת פעילת הימין דניאלה וייס, תקפו אותו בארגון "מפקדים למען ביטחון ישראל: "דניאלה וייס, שמארגנת את העצרת,  הורשעה בתקיפת לוחמת מג"ב ובגזר דין אחר הורשעה בהפרעה לכוחות הביטחון ושיבוש חקירה. לא ייתכן שראש ממשלת ישראל ישתתף ועוד יהיה הנואם המרכזי באירוע שמאורגן בין השאר על ידי עבריינית אשר הורשעה כאמור בפגיעה בלוחמת. אם אכן רה"מ ייתן הכשר לאירוע זה, הרי שמדובר בסטירת לחי לחיילי צה"ל ומפקדיו".