"נלחמים על הבית", אמר בהתרגשות יואב קיש, המועמד מספר 19 ברשימת הליכוד לכנסת, על רקע הרבבות שנהרו הערב (ראשון)  לכיכר רבין לעצרת הימין הגדולה. קיש, טייס בחיל האוויר ובאל על, המחיש את התחושה בקרב הבכירים, הפעילים וההמונים, שרגע האמת של הימין קרב ובא.
 
תל אביב הגדולה היתה קטנה מלקלוט את מאות האוטובוסים שהביאו את משתתפי העצרת, שרבים מהם הגיעו מיהודה ושומרון. שיירות האוטובוסים החונים הגיעו עד לרחוב קפלן פינת דרך בגין. רחוב איבן גבירול נראה כמו בעת צעדה המונית, כאשר כולם נוהרים לכיכר רבין. סידורי האבטחה היו קפדניים והמיתחם הסמוך לבימת הנואמים הפך ל"שטח סטרילי".
 
 המארגנים, בראשותה של פעילת הימין, דניאלה וייס, השקיעו מאמצים רבים בארגון העצרת. "100 אלף הגיעו להצדיע לארץ ישראל", הכריזה וייס בפתיחת האירוע, על רקע תשואות סוערות והזהירה: "אנו ערב הכרעה גורלית".
 

אמנם כולם דיברו על חשיבות אחדות השורות בימין, אבל אף אחד לא ויתר על עשיית נפשות למפלגתו. ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) אמרה: "חשוב גוש ימין גדול ושותפות שיכולות להשפיע". ח"כ דני דנון הביע חשש שהשמאל ינצח: "יש התעוררות והעצרת נועדה להעיר את האנשים", הוא ציין.


  התקבל בתשואות. נתניהו בעצרת. צילום: אבשלום ששוני


מפלגות הימין הקפידו על נוכחות מרשימה. היו טענות שאפילו על אנדרטת השואה שבכיכר נתלו שלטים ענקיים, אבל המארגנים הגיבו בביטול. "תמיד תולים שם שלטים, שיפסיקו לחפש כל הזמן", אמר אחד מהם.
 
לצד שלטי תמיכה בליכוד, הבית היהודי ויחד, נראו עשרות שלטים המזהירים מפני מהפך בבחירות. בין השלטים שהונפו: "על טעות משלמים בדם", "מתאחדים למען ארץ ישראל" ו"חוסיין אובמה – מתכון לצרות. אובמה רוצה בוז'י. יהיו צרות! אוסלו ב'?"
 
אבל המתח בין ש"ס ליחד בראשות ח"כ אלי ישי ניכר היטב גם בעיצומה של העצרת. שלט קטן שניסה תומך של ש"ס להניף בעת נאומו של ישי הוסר מייד על רקע קריאות עידוד ליחד, שפעיליה הפגינו נוכחות מרשימה.
 
נתניהו, שנאם מאחורי זכוכית משוריינת, התקבל בתשואות ובקריאות עידוד. מי שעוד הרגיש בבית היה יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, על רקע רבים מהמשתתפים בעצרת שהיו חובשי כיפות סרוגות. בנט הביע מחאה על האיסור של הרגע האחרון שהטילה ועדת הבחירות על הופעת אומנים בעצרת, כאשר ביחד עם הקהל הרב וגיטרה שהביא עימו, שר את "ירושלים של זהב".
 
עוד לפני נעילת הקלפיות, דבר אחד כבר נקבע במערכת הבחירות הסוערת: לאחר עצרת השמאל לפני תשעה ימים ועצרת הימין אמש – הפוליטיקה חוזרת לכיכר לאחר שנות הפוגה ארוכות.