ציפי לבני הגיבה להודעת הפרישה שלה מהרוטציה בראשות המחנה הציוני בערב שלפני הבחירות (שלישי) ואמרה למעריב אונליין שהיא שלמה עם הפצצה הפוליטית שהטילה על הבחירות: "השותפות ביני לבין יצחק בוז'י הרצוג חיה נושמת וקיימת אבל הבהרתי כי במידה וההחלטה על הסכם רוטציה תמנע את החלפת נתניהו - זה לא יהיה המכשול בדרך להחלפתו. המטרה היא להחליף את נתניהו וזה המבחן העומד בפנינו. אני עשיתי את המעשה ועכשיו תורם של אזרחי ישראל", אמרה הערב ציפי לבני למעריב אונליין.
לבני התייחסה לתגובות החריפות של נתניהו ובכירי הליכוד להחלטה, ואמרה: "ביום שנתניהו יחליט לעשות מעשה לטובת העם ולא לטובת הכסא שלו - שידבר, זה מה שעשיתי כל חיי כולל היום. נתניהו עסוק כל חייו בכסא שלו ולא מסוגל לקבל החלטה בעניין".

גורמים ב"מחנה הציוני" אמרו כי הסיכום בין לבני להרצוג בנושא הרוטציה נסגר ביניהם הערב בשיחת טלפון, לאחר שהרצוג התראיין לתחנת רדיו מקומית. בשיחה הבהירה לבני כי אם וכאשר הרצוג יקיים משא ומתן קואליציוני להרכבת ממשלה ונושא הרוטציה ביניהם עלול להוות מכשול, הוא יכול לראות את עצמו משוחרר מהמחויבות לנושא. במפלגה טוענים כי אין קשר בין ההודעה לבין המומנטום עליו מדווחים בשעות האחרונות בליכוד.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' בירכה על ההחלטה של לבני לוותר ואמרה: "במחנה שלנו אנשים מוכנים לוותר על בונוסים בשביל על שלטון".
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב בערוץ 2 ואמר: "הם בפאניקה, זה רק מוכיח שצריך להמשיך ולסגור את הפער. הם משקרים. או שהם עשו זאת לפני כן, או שעכשיו. או שהם לא יכולים לעמוד בלחצים. אני חושב שזה יכריע את הבחירות בכיוון אחר. הם זורים חול בעיני הציבור. לא נותן לתרגיל הזה לרפות את ידינו".
יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג אמר: "זה מהלך מנצח, היום המפלגה חזקה מתמיד, אנחנו נביא את השינוי מבנימין נתניהו. זה ממש לא לחץ של הרגע האחרון, זה יותר פשוט ממה שנדמה לכם. ציפי לבני באצילות ובאומץ לב אמרה לפני כן, אמרה לי בהגינות. אם הרוטציה תהווה מכשול, אני לא אעמוד בדרך. שימי לב, נתניהו בפאניקה גדולה מאוד, אצלי ואצל ציפי לבני, טובת המדינה היא מעל הכל". 
על ממשלת האחדות, אמר הרצוג כי "זה קשקוש. אני לכל אורך מערכת הבחירות לא אמרתי שום דבר כזה, אני שומר את הגמישות. אנחנו מדברים המון, עובדים נהדר ביחד. הפכנו את המערכת הפוליטית על פניה במהלך דרמטי שמביא סיכוי גדול למהפך שיגיע מחר. כאשר הרכבנו את המהלך ביחד, חשבנו על משהו מסוים. השותפות תישאר ושנינו ננהיג את המדינה. את רואה כמה נתניהו בפאניקה, כמה הוא עושה גוועאלד כיוון שיש סיכוי אמיתי לשינוי. יש פה סיכוי כי טובת המדינה היא החלפת נתניהו".